Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Softballs aren't soft

Publicerad 2014-03-09 20:00:07 i Allmänt,

Hej.
 
Jag sitter på utomhus på trappan som leder upp till ytterdörren och skriver idag. De varma vårvindarna sköljer över mig. 18°C har vi idag, än så länge. Klockan är 14.
 
Inatt så gick vi från vintertid till sommartid här i Alabama. Det förvirrar mig alltid, jag vet aldrig vad klockan är när jag vaknar upp på morgonen. Mobiltelefonen bör ju ställa om sig själv, men det är inget man ska förlita sig på. Efter efterforskning så tror jag dock att alla mina klockor går rätt. Eller fel. Annat var det på den tiden när jag hade ett analogt armbandsur. Då var det jag som hade kontrollen!
 
Igår var det lördag, och min lördag ägnade jag åt att titta på en softbollturnering som Ashley spelade i. Softboll är likt baseboll och om man ska förklara det enkelt så går det ut på att slå iväg bollen och sedan springa, vilket är lättare sagt än gjort. Men Ashley är vass när det gäller softboll och det är underhållande att titta på.
 
Bra gick det också! Det hela slutade med en mycket dramatisk match men sen så gick vår skola, St. Clair County High School, som segrare ut ur turneringen, yay! Helt ärligt, så var det lite otippiat då vi har förlorat de flesta av de matcherna som jag har gått och tittat på, men den här helgen så stod vi som segrare i fyra utav fem matcher!
 
Emellan matcherna så måste man ju ha ihjäl tid på något sätt... så jag passade på att öva på att fånga softbollar. Det är roligare än vad man kan tro, även om jag ibland missar någon boll.
 
 
Jag & Ashley. Som tur är synns det inte så mycket på bilden, men min näsa och överläpp(???) är båda härligt röda av solen!
 
Här hade även Ashlynn & Noah passat på att smyga sig in på en bild, och jag ser riktigt country ut med keps på huvudet.
 
 
Det var allt för idag! Puss och kram till alla vänner, världen över.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-03-09 20:51:17

Det var roligt att läsa lite i bloggen igen. Jag är bättre på att kolla om du skrivit något nytt än vad jag är på att kommentera. Vilkrt härligt väder ni verkar ha.

Postat av: Eva

Publicerad 2014-03-09 21:21:13

Alltid lika kul att läsa att du har det bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv