Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Ett kvickt hallå

Publicerad 2014-03-22 12:08:13 i Allmänt,

Känner mig skyldig att hoppa förbi bloggen och säga hej såhär tidigt på morgonen (0600), eftersom jag vet att nu blir det inga inlägg på ytterligare en vecka. Varför? Om 15 minuter så ska jag fara till Florida på en utflykt med AFS. Destinationen är Disney World, Orlando. Visst ska det bli spännande, men en del av mig är lite besviken på det administrativa arbetet angående resan, som egentligen var schemalagd till veckanan innan. Det var den veckan som jag tackade ja till, och sedan skiftades datum utan min vetskap och någon bara antog att jag fortfarande ville haka på.
 
Spelar det egentligen någon roll? Ja, för mig gör det faktiskt det. Nu blir jag borta hela mitt "spring break" (en veckas lov i mars) och tvingas gå i skolan. Om vi hade åkt tidigare så hade jag varit borta en hel vecka från skolan OCH så hade jag kunnat stanna hemma på lovet och ha roligt med vänner. Men jag kommer att överleva.
 
Annars? Så har jag tittat mycket på softboll, men även lite baseboll som Ashleys niece (systerdotter) spelar. Det är sannerligen troligt underhållande med fyraåringar som springer omkring och jagar bollarna. 
 
Nej, nu måste jag hoppa in i bilen för att åka till mötesplatsen där vi ska samlas för Floridatrippen, hej då & puss & kram!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-03-22 21:46:10

Ha en underbar vecka Axel! Florida är faktiskt ett av mina drömresmål! Hoppas ni får riktigt roligt!
Kram/ Linda

Postat av: Anna och lilla m

Publicerad 2014-03-22 22:52:09

Hälsa Snövit och Musse pigg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv