Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Surprise party

Publicerad 2014-06-20 17:52:56 i Allmänt,

Dagarna upplevs ibland lite långtråkiga, men det är inte så mycket som jag kan göra åt det. Vistelsen leder mot sitt slut och jag känner mig nöjd. Jag har fått ta del av många kulturupplevelser och intressanta möten.
 
...och nu, när jag trodde att allt var över så visade det sig att jag hade fel! Ashley överraskade mig med ett överraskningsparty med ett gäng av våra vänner. 
 
Jag och Ashley hade umgåtts under dagen, ätit lunch och sprungit i affärer. På tal om affärerna, så träffade jag i en mataffär en svensk dam som flyttade till Alabama för ungefär 10 år sedan. Hon hade ett brett leende på läpparna och tyckte det var oerhört kul att prata svenska med någon, för första gången på ett tag. 
 
Jo men just det. Vi åkte omkring men sen så kände jag mig obegripligt slö så vi åkte hem till Ashley och där däckade jag ett tag. När jag vaknade till liv igen så sa Ashley lite mystiskt "Okej, vi drar nu. Jag vill inte vara här längre." "ok...." tänkte jag, fast jag hade vid det här laget lite misstankar. Jag är ju inte dum. Vi åkte runt i lite cirklar och till slut så åkte vi till mitt hus, där människorna på bilden (Noah, Ashlynn, Ashley, Ben, Jag och Beth) samt mina värdföräldrar, Ashleys mamma och en av Ashleys systrar mötte mig. De hade grillat och grejer! 
 
Även om jag kände mig lite nerdrogad under dagen så fick den här tillställningen mig att må bättre, och även på bättre humör! Vi åt och skrattade, snackade ett tag. De hade köpt en kaktårta till mig, och dem är alltid smarriga.
 
När vi kände oss klara inomhus så gick vi ut och kickade igång ett litet lägerbål där vi myste och lagade "s'more". Vad är en s'more? Tänk choklad och grillad marshmallow mellan två kex!
 
 
Det var en mysig kväll. Thank you Ashley. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv