Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Livet i Alabama

Publicerad 2014-01-26 21:38:25 i Allmänt,

Usel på att blogga, ja det har jag blivit. Men det behöver inte vara enbart negativt. Ett tecken på att jag sysselsätter mig med annat. Jag har inte längre möjlighet att offra fyra lördagstimmar för att skriva ett djupt blogginlägg, för jag har andra aktiviteter för mig. Som igår, till exempel.
 
Igår så vaknade jag och pratade med mor och far i en timme. Gjorde mig iordning, åt lite frukost och sedan så hoppade vi in i bilen för att åka på en liten shoppingtur. Jag handlade lite kläder som jag tänkte ha på mig på en skoldans som jag ska gå på, på fredag. Lunch åt vi på en tysk restaurang (ja tänk, en tysk restaurang i Alabama!). Gott smakade det i alla fall och när jag hade ätit upp så gick jag fram till den gamla damen som ägde stället och sa att "Mein Bratwurst schmeckt sehr gut!", jag tror att hon blev positivt överraskad. Vi växlade några meningar på tyska, men sedan så började hon snacka så mycket att jag inte förstod. I panik så bestämde jag mig för att prata engelska. 
 
Mätta och belåtna så skjutsade familjen iväg mig till Trussville för att släppa av mig vid biografen som de har där för att jag skulle möta Ashley (och delar utav hennes familj). Tillsammans såg vi på "Lone Survivor", en film om ett gäng navy-seal soldater ska utföra något uppdrag i Afghanistan - men så går det åt pipsvängen och bara en av dem överlever. Based on a true story. 
 
 
 
Förr eller senare så tog filmen slut, och jag var medbjuden hem till Ashleys hus, där stämningen var på topp. Vi åt och sedan så fick jag lyssna på den ena familjehistorien efter den andra. Några timmar senare så började klockan bli mycket och Ashley hem mig i hennes Mustang(!). 
 
Sammanfattningsvis: kanonlördag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv