Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

164/164

Publicerad 2014-01-19 05:25:31 i Allmänt,

Hej, kära vänner.
 
Idag så känner jag för att skriva ett blogginlägg. Idag är även dagen då jag har varit här i 164 dagar. Det kan låta banalt, men det innebär att jag idag också har 164 dagar kvar. Jag har alltså spenderat 50% av min tid här.
 
Det har varit roligt. Jag har haft många älskvärda stunder. Jag har mött härliga människor från alla möjliga nationer. 
 
Men ändå så är det lite blandade känslor. Hur ska jag hantera detta? Jag ska nog inte göra något speciellt. Men det känns som om tiden kommer rinna iväg nu, snabbare än jag anar. Vi får väl se, hur det bilr. Det är en spännande tid som jag har framför mig.
 
Visst känns det verkligen som att jag har kommit in i vardagen här nu. På något sätt känns det som om jag hör hemma här, även om min kärlek till Sverige har vuxit med sjumilakliv. 
 
Mer än såhär blir det inte. Jag har lite bloggskisser i huvudet som jag ska försöka att förverkliga, men hoppas inte på för mycket.
 
För er som tycker det är roligt att höra om när jag mår bra osv, så kan jag hälsa att lördagen som till en början såg ganska mörk ut, slutade kanonkul! :)
 
Kram Axel

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2014-01-19 10:04:04

Du ska veta att det är så roligt att prata med dig och höra hur du har det.

Postat av: Erica Marcusdotter

Publicerad 2014-01-24 20:26:50

Hej, jag funderar på att ta ett utbytesår till usa mitt andra gymnasieår. Jag har dock lite svårt att välja stat, vill ju bo i de sydliga, varma staterna. Funderar på antingen Florida eller Alabama. Därför undrar jag om du kan förklara lite hur det är i just Alabama. Hur ser det ut? Hur var varmt är det?
Tack på förhand, Erica

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv