Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Mer av det goda

Publicerad 2014-04-14 05:41:06 i Allmänt,

Tjabba! Det får bli ett snabbt inlägg nu. Men som jag skrev igår så skulle vi idag fira min födelsedag genom att släpa med Ashley ut och äta mat! Så det gjorde vi. Efter kyrkan så for vi iväg till en lite finare kinarestaurang som hette "P.F. Chang's", jag har inte en aning om vad det står för - men det var mycket gott! Som ni kanske kan ana hade jag beställt in någon slags biff med broccoli, och så åt jag massor med ris, såklart!
Randall, Matthew, Lynn, Ashley och så lilla jag.
 
Restaurangen låg mitt i ett shoppingcenter så efter maten passade jag på att gå in i en tvättäkta applestore. Jag har aldrig tidigare varit i en applestore, men de hade verkligen surfplattor/iphones/macs överallt. Jättemånga anställda. Unikt är också att de har ingen kassa, alla anställda springer omkring med en iphone med något specialskal på som kan läsa kort. Det verkar smidigt.
 
Vi åt efterrätt på "the Cheesecake Factory". Av namnet att döma så kan man lätt tro att de bara har cheesecake, men det är en restaurang där de serverar all möjlig mat. Men, eftersom vi var ute efter något sött så blev det såklart cheesecake. Det var mycket smarrigt. Dock så drog jag kanske inte det längsta strået vad gällde cheesecaken - men den var inte fy skam ändå. 
 
 
Ashley hade var it gullig och fixat lite presenter åt mig. Jag hade önskat mig en signerad softboll, som jag fick. Det syns inte på bilden, men till höger om "Ashley" så står det "#00", vilket är Ashleys nummer på planen.
Sen så har de här i Odenville (och i många små samhällen i södern) en mataffär som heter Piggly Wiggly, fast som kallas för "the pig". Jag tycker att det är fruktansvärt roligt och när jag såg att de sålde t-shirtar så kände jag att jag måste bara ha en. Så jag har skojat varje gång jag har varit med Ashley och handlat och sagt att jag skulle köpa en t-shirt, men hon har hela tiden nekat mig. Men nu förstår jag varför! Hon ville ge den till mig som födelsedagspresent.
 
Hur som helst, här är först en bild på Piggly Wiggly-loggan och sedan en bild på ryggtavlan av t-shirten.
 
 
Klockrent.
 
Puss o kram. Snart ska jag börja skriva om Disney igen. Imorgon, kanske?

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2014-04-14 07:07:27

Stort grattis i efterskott Axel!! Kram från Linda och grabbarna

Svar: Tack så hjärtligt!
Axel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv