Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Disney 1

Publicerad 2014-04-02 03:50:31 i Allmänt,

Nu är det dags! Han är tillbaka! Vem? Jag!!!
 
Spring break var det ju som sagt förra veckan, och jag åkte på utflykt med AFS till Florida. Det var kalaskul. Men vi börjar sakta och säkert...
 
På lördagsmorgonen så vaknade jag upp tidigt och duschade, dumma tvångstankar som alltid får mig att duscha på morgonen. Men nog om det. Med skjuts utav både värdpappa och en AFS-volontär som heter Ben så hamnade jag i Hoover, Alabama, där hela vårt Disney-gäng skulle mötas för avfärd mot Orlando, Florida!
 
Vi hade hyrt en stor van (eller som det heter på svenska, minibus) som skulle ta oss ner till Orlando. Jag som tycker att det är coolt med bilar noterade att det var en Ford E-350. Nåväl. Bilresan var på 90 mil så det var bara att hoppa in och börja åka. Runt lunchtid så nådde vi gränsen till Florida, vilket också betyder att man får skruva tillbaka klockan en timme. Det är förvirrande att åka bil i USA. 
 
Solen sken, och visst var vi lyckliga. Spana även in den där långa killen... han måste ju vara minst 186 cm.
Från vänster i bild: Nanako från Japan. Nicole, Kalob, Mary Hannah och Shelby, samtliga amerikaner. Dominika från Ungern. Luisa från Italien. Axel från Sverige. Pimploy från Thailand. Sist och nästan yngst, Grayson från Amerika.
 
I minibussen så satt jag med Dominika och Luisa, de är inte helt olika från mig och så är de även de äldre i gänget, så det är dem som jag kom bäst överens med och det var även dem som jag umgicks och pratade mest med under hela veckan, även om vi oftast hängde ihop hela gruppen. 
 
 
 
12 timmar i en minibuss senare... så kom vi slutligen fram till vår destination. Vi hade hyrt ett hus så alla varsin sängplats, vi hade ett kök, pool och lite andra nödvänligheter. Dock så var vi trötta och somnade relativt snabbt.
Vi hade bestämt oss för att inte göra något speciellt på söndagen då de misstänkte att vi kanske skulle vara trötta efter resan, och så att vi skulle få möjlighet att lära känna varandra lite bättre. Själv så kan jag inte komma på något sätt att göra detta bättre på än att: bada i poolen och spela minigolf, och det gjorde vi också!
 
 
 
Fortsättning följer...

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-04-02 15:18:49

Hej!
Väntar redan på nästa inlägg...
Varför dubblaglasögon? Är Solen så stark att det behövs ibland?!?

Svar: Ok Mimmi, det där var nog inte ett av dina vassaste skämt... men jag älskar dig ändå!
Axel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv