Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Tillbakablickstorsdag

Publicerad 2013-09-27 05:49:10 i Allmänt,

Hej! Idag är det ett slags jubileum, det är nämligen exakt 50 dagar sedan jag lämnade Sverige. Tänk på allt jag har hunnit med va, allt kul, men även lite jobbiare stunder. Vi firar jubileumet med en tillbakablick, samtidigt som vi kommer ihåg att det är viktigare att blicka frammåt än bakåt. Nu kör vi!!!
 
Landvetters flygplats, den 7 augusti 2013. Någongång tidigt på morgonen, runt 04:00.
Efter en lång flygresa fick jag en natts återhämtning i världens huvudstad, New York.
Under min första heldag i Alabama passade jag på att stifta bekantskap med huset där jag nu bor.
En bild som inte har visat tidigare. Under min andra heldag i Alabama besökte vi efter kyrkan och lunch på mexikansk restaurang "the Birmingham Zoo". På bilden: min värdbror, Matthew, och jag.
Fascinerad över hur vackra solnedgångarna här är. Denna är dock inte så speciell, bara en random bild. Har sett finare!
Mycket kalorier i den här frukosten.
Min skola efter en av alla cross country(terränglöpning)-träningar.
Min första fotbollsmatch, givetvis i amerikansk fotboll!
Under Laborday weekend åkte vi söderut till min värdpappas bror (som dock inte bor i Florida, men väldigt nära)
Första september. Gulf Shores, Alabama. Här är jag när jag badar i den mexikanska golfen.
Hemma återigen, och ytterligare en fotbollsmatch. Detta var även under den korta tvåveckorsperiod som jag var medlem i skolbandet, innan jag blev utsparkad...
AFS-lägret i Nashville-området, underbar helg med fina människor. Jag älskar dem, allihop!
Myz.
Hahaha... jag och mina underhållningsförsök!
Jag har hunnit med min första cross country tävling, och slutade långt ifrån sist! (134 av 270)
... och så har jag ju lagat mat.
 
De minnen, blickar, bilder, vad ni nu vill kalla dem, som finns att beskåda här ovan, är ju trots allt bara en bråkdel av allt som jag har upplevt här. Jag har lärt mig så mycket, och det är svårt att fotografera kunskap Jag har fått uppleva massor av fina stunder när jag inte har haft kameran med mig. De stunder som får mig att le allra mest är när jag möter trevliga och omtänksamma människor i skolan, kyrkan eller på fotbollsmatcherna. Då njuter jag. 
 
Jag hade inte tänkt att skriva någon jätteutläggning om hur läget är såhär 50 dagar in i äventyret, generellt sett så har jag det bra och jag tar vara på tiden så gott jag kan. Jag är djupt tacksam för att jag får vara här och uppleva det jag gör. 
 
Men, jag hade faktiskt tänkt att bjuda på ett litet påskägg såhär i september. I onsdags fick vi en "progress report", typ en lägesrapport, med vilken betygsnivå vi ligger på för tillfället. Kan bara meddela alla att ni har inte något att oroa er för, "straight A's" här, haha!
 
 
Stor godnattkram eller godmorgonkram ELLER vad-ni-nu-önskar beroende på vilken tidszon du befinner dig i eller när du läser det här!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv