Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Kort och gott

Publicerad 2013-09-18 05:12:00 i Allmänt,

17 september 2013, 22:13
 
Hejhej! Idag var det dags för säsongens första cross country-race, alltså säsongens första springtävling. 5 kilometer  (3,1 miles) är det som gäller då jag springer "Varsity", vilken är tävlingsklassen för de stora barnen. Jag lyckades komma i mål på 23:15.9 vilket resulterade i att jag kom på 134:e plats, av 270. Nog är jag nöjd, men tiden kommer att förbättas. 
 
Men så ska jag nog inte heller hänga upp mig allt för mycket på tiden eftersom den påverkas ganska mycket av banan. Där vi sprang idag så fick man springa igenom fyra hemska lerpölar som man blev... lerig av. Notera mina långa snygga shorts. OCH, notera även att där bilden är tagen så har jag ca 400 meter kvar till mål och har precis passerat alla snubbar bakom mig i gröna linnen! Därav det extremt stolta ansiktsuttrycket.
Jag försöker ta mig upp ur lerpölen...
Vår coach (även min fysiklärare) och hans vuvuzela som han släpar med sig hela tiden. Rätt schysst snubbe, ändå.
Ska vi dra lite namn? Varför inte. Från vänster: Bella, Ben, Charles, Bailey, Cade, Ashlyn, (glömt? sorry!), Ashley, jag, Scott, Michael, Marie (fra Norge!). Sittande: Tristan, mr./coach Gold.
Dinner @ Zaxby's. En kycklingrestaurang.
De bjöd även på friterad svamp... Första gången! Men det smakade väl helt okej.
 
Läggdags! Hej. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv