Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Hopkok

Publicerad 2013-09-22 05:14:01 i Allmänt,

22:14
 
Hej. Godkväll. Morsning. <insätt valfri hälsningsfras>.
 
Det känns inte direkt som att jag har något att skriva om, även om jag vet att det inte stämmer. Det finns ju massor av småsaker som är annorlunda här, jämfört med hemma i Sverige. Jag ska ta mig samman och börja rapportera om dem inom kort. 
 
Just nu sitter jag och avnjuter en lördagskväll efter en riktig slappardag. Det kan ju behövas ibland, det också. Idag har jag:
  1. Gjort färdigt engelskaläxan
  2. Pratat med hela familjen i Sverige
  3. Spelat memory med min värdmamma
  4. Lagat kvällsmat åt värdfamiljen och värdkusin
  5. Tittat på football (Alabama vann!)
 
Shoutout till Nikas Zennström, tack för skype.
 
Sverigememory med ett tjusigt häfte.
 
 
Köttbulls-dinner. Potatisen blev sådär torr, smulig och tråkig som min pappa i Sverige älskar... haha! Såsen fick till slut rätt konistens men smakade i princip ingeting. KÖTTBULLARNA, där emot. De blev kalasbra.
 
 
Vad mer då? Jag var på fotbollsmatch igår. Alltid lika mysigt. Glida runt och prata med folk. Köpte även två tröjor med trycket "Saints football", så nu har jag äntligen lite kläder som jag kan representera min skola med. 
 
En sak som jag har funderat på och som jag känner att jag måste bli bättre på är att ge komplimanger. Jag blir ju bortskämd här borta, och jag är så usel på att vara trevlig tillbaka. Jag vet inte om människorna här alltid är supertrevliga eller om det bara är för att jag är från Sverige. Hur som helst så krävs det inte så mycket för att jag ska gå runt och småle i flera dygn. Igår, till exempel: "Your parents must be blessed", "to have a son as beautiful as you". Åh, jag blir så smickrad. Nu ska jag nog gå och lägga mig och njuta av livet. Imorgon ska vi till kyrkan!

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2013-09-22 10:21:43

Njuter av att läsa dina trevliga bloggar kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv