Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Fotboll, fotboll, fotboll

Publicerad 2013-09-07 23:20:00 i Allmänt,

Lördag! Eller Saturday, som det heter på engelska. Oavsett vilket språk jag väljer att presentera veckodagen på så är det faktum att ytterligare en skolvecka har passerat oundvikligt. Nu har jag alltså överlevt tre(!) skolveckor på high school, och jag börjar känna mig självsäker när jag promenerar omkring i korridorerna. Skönt.
 
Igår så arrangerades skolans första "pep rally", det är ett litet event som äger rum på fredagseftermiddagarna innan hemmamatcher. Alla elever samlas i idrottshallen för att hurra fram lite kämpeglöd hos fotbollsspelarna (amerikansk fotboll, såklart). Hade inte med mig kameran och min iphone är inte välkänd för att hantera ljus på ett effektivt sätt, men här är lite att titta på i alla fall.
 
 
Efter peprallyt så var det dags för fotbollsmatch igen, och hjälp vad jag älskar det. Sporten är underhållande, band som spelar, människor i rörelse. Lite extra kul är det ju alltid när några främmande elever får nys om att "that guy is from Sweden", och så får jag lov att dra lite historier om Sverige. Good times.
 
 
När jag ändå är inne och rotar bland mina bilder så kan jag väl passa på att visa lite av mina "Hi Axel, can I take a picture with you?"-bilder. Jag blir fortfarande lika glad varje gång någon vill ta en bild, haha! :)
 
 
 
Nu så... vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag borde skriva ett blogginlägg till om vad jag har gjort idag (shoppat med min värdmamma), då jag gjorde några riktigt bra affärer! Men mer om det - en annan gång.
 
JO EN SAK TILL!
Filmade lite när alla fotbollsspelarna sprang in på planen, om det är av intresse så är det bara att kika.

Kommentarer

Postat av: Malin P

Publicerad 2013-09-08 12:31:07

Är det bara söta tjejer som vill bli fotade med dig Axel? :)

Svar: Hehe, min uppfattning är faktiskt att alla amerikanska tjejer är väldigt söta. Det är inte heller några killar som har velat ta bilder med mig... ännu!
Axel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv