Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Trollkarlsmagi

Publicerad 2013-10-07 01:33:17 i Allmänt,

Nu sitter jag här efter vad som definitivt har varit den mest intensiva perioden sedan jag kom hit, den senaste veckan har verkligen varit proppfylld med festligheter och annat skoj. Jag har insett att ett blogginlägg kommer inte räcka för att täcka allt som jag har gjort, och det mest logiska är väl att berätta i kronologisk ordning? 
 
Jag har redan visat min hippie- och cowboyoutfit, men det var ju bara två utav de fem dagarna som jag klädde upp mig. I onsdags var det "character day", och tanken med det var väl att man skulle efterlikna någon karaktär från ett populärkulturellt sammanhang. Den typen av utsyrsel är inget man prioriterar om man heter Axel och har med sig 21.5 kg över Atlanten. 
 
Så, vad gjorde jag? Rotade igenom min värdbror Matthews byrå och fann en... klänning? Rock? Dress? Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla den, ni får själva avgöra. Nåväl. Med rock, en björnstaff och en frisyr utan dess like (fågelbo deluxe) så tyckte, i alla fall jag, att jag efterliknade någon form av trollkarl. Många ställde frågan till mig: "Vem är du?" och då svarade jag oftast "I'm a wizard with a bear staff and a messed up hairstyle. It's something I came up with last night.". Jag är ett geni!!!!
 
Nästa bild tycker jag också är fruktansvärd rolig. Anna (Belgien) tog en bild på mig och Milena (vampyr, Tyskland), men Anna tyckte att jag såg för glad ut, så hon sa "Axel, give me your angry face". Så då blev det såhär istället, haha!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv