Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Spirit week

Publicerad 2013-10-01 02:44:00 i Allmänt,

En gång om året så firar man på varje amerikansk high school "Homecoming", eller "Spirit week", vilket är en vecka fylld av spektakel för att peppa fotbollslaget inför hemmamatchen som spelas på fredagskvällen. Utöver fotbollsmatchen så anordnas en parad, en brasa som är följd av en skoldans och hela veckan är fylld av temadagar, då man får klä ut sig till förbestämda saker, om man känner för det.
 
Idag, måndag, så var temat för dagen "Hippie" och jag gjorde så gott jag kunde för att passa in. En batiktröja som jag lånade från min värdbror och ett fredshalsband, som även det tillhör min värdbror fick pryda min kropp dagen till ära.
 
Eftersom jag inte vet hur ni har skärmupplösningen inställd eller vad jag nu yrar om så bjuder jag på två stycken "dagens outfit"-bilder, håll till godo!
 
Nähä, här kan inte sitta och beundra min vackra karaktär. Nu ska jag fortsätta titta på tv, och ladda inför imorgon... Cowboy day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv