Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Skräddarsytt

Publicerad 2013-10-07 18:00:00 i Allmänt,

Faktum är att jag skriver detta inlägg precis efter föregående, men jag väljer att ladda upp det lite senare. Det är dumt med för mycket av det goda på samma gång (speciellt när det gäller mat, har jag lärt mig här).
 
Hur som helst. "Idag" är det torsdag. Det innebar "When I grow up-day", om möjligt klurigare än gårdagen. Så som jag minns det hade jag inga stora ambitioner som liten vad gällde val av karriär. Men, jag fick en snilleblixt: barn ser upp till sina föräldrar. Så jag klär ut mig till min mamma,som är syslödslärare! Detta var dock den tråkigaste utstyrseln för veckan, men klart bättre än inget.
 
Lite finurlig är jag väl åtminstone?
 
På kvällen var det dags för lägereld och skoldans på min skola, med supertrevliga Victoria som jag hade bjudit med. Själva dansen var väl lite som jag hade förväntat mig, ett dansgolv fullt med folk som antingen dansade eller som stog och pratade. Själv så gjorde jag väl lite av varje, hehe. 
 
 
Jag och min date. Jag vet inte om det ligger någon dold värdering i att bjuda med någon till en skoldans. Misstänker detta då jag dagen efter då folk frågade mig om jag gillade ("gillade") Victoria. Då fick jag svara att ja, det gör jag ju, hon är ju väldigt söt och trevlig, och allt det där. Men "gillar" (förälskad)... det vet jag inte. (no offense). Bara en liten kort anekdot om saker som man inte förstår, i detta konstiga land jag lever i.
 
Jaha. Nähä. Nu blev det lite för djupt här. Kanske ska jag skriva det tredje inläget nu? Får se. Hörs i framtiden. 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-10-07 22:19:49

Jag kan bara inte låta bli att kommentera - jag är inte syslöjdslärare utan textillärare. I slöjden tränar vi på så mycket mer än att bara sy.

Svar: Jag vet inte om det är rätt eller fel, men jag brukar presentera dig som "handcrafting teacher" :)
Axel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv