Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Njuter

Publicerad 2013-10-21 07:05:53 i Allmänt,

Nä nu gick något snett. Satt precis här med århundradets bloggmotivation men nu är den som bortblåst. Nu kommer det väl sluta med något halvpessimistiskt inlägg med dyster ton. Det kanske inte vore så dumt ändå. Halloween är väl lite dystert? Men halloweenfesten var ju superrolig! Nu ska jag sluta att tänka högt. Hej!
 
Jag fick ju som sagt möjlighet att åka på Halloweenfest i Nashville. 13:30 lämnade jag mitt hus här i Alabama och 18:30 så var vi framme vid byggnaden. Vi hann umgås i bilen, och vi hann se lite coola saker på vägen. 
 
Oam! Thailand! Nanako! Japan!
 
I framsätet: Luisa från Italien, vars värdmamma var jättegullig som körde oss!
 
 
Strax innan vi anlände till kalaset så råkade jag se den här lilla bilen. En sådan hade man ju kunnat tänka sig att ha.
 
 
Men HEJ! Nu ska jag välja ut lite bilder från kalaset att slänga in, vänta ni här sålänge.
<25 minuter senare>
Nu är jag tillbaka.
 
Marta från Portugal, som är utklädd till (gissa Eline & Emma....) ..... Dorothy, hämtad ur Trollkarlen från Oz! I korgen ligger även vovven Toto och vilar. På bilden syns tyvärr inte de röda, magiska, skorna. Hur som helst, fantistisk utstyrsel!
 
Säg hej till Nina från Tyskland och Andrea från Bolivia! 
 
 
Nästa bild är ju lite rolig ändå. Esteban från Chile, en av de som jag håller regelbunden kontakt med. Helt klart en av mina bästa vänner. Nedanför så gömmer sig även Brooklyn(?), dotter till en av volontärerna. Först bad vi henne ta bilden, men den blev väldigt suddig. Så det slutade med att hon fick vara med på bilden, istället.
 
 
Rima, från Japan. Även hon är helt klart en av mina bästa vänner. Det är lite underligt hur man kan få så fina relationer till folk som man bara har träffat tre gånger. Jag tror det är något med den här utbytesstudentsituationen som jag befinner mig, men oj ändå va.
 
 
I love you guys
 
 
Sen så fanns det ju en kareokesnubbe på plats också. Carlie, värdmamma till Luisa som körde upp oss tyckte att alla Alabama-barn skulle sjunga "Sweet Home Alabama", och så blev det. Dock så var det inte så kul, då det i princip ända man kan utantill är just "Sweet home Alabama"... 
 
 
Efter vårt något tveksamma framträdande så kände jag mig inte riktigt nöjd, jag ville sjunga mer! Så då passade jag på att fråga Geraldine från Belgien om hon ville sjunga lite med mig! Som tur var så var hon gullig nog att ställa upp på det, jag vill ju inte stå där helt ensam :(
 
Det ville hon i alla fall och vid den här tidpunkten så kände jag att det var läge för lite svensk kultur så jag föreslog "Dancing Queen" som ABBA brukade sjunga förr i tiden.
 
 
Abba visade sig vara poppis och det dröjde inte många låtrader innan vi var ett helt gäng som som sjöng! 
 
 
Vi sjöng och vi dansade. Vi pratade och åt lite kakor. DET KAN TYCKAS LÅTA BANALT. Och det förstår jag. Men oj, vilket toppenevent. Kanske mitt breda leende vittna om hur väl jag trivdes? :)
 
... på tal om leenden. Visst har jag ryckt upp mig, jämfört med september 2012? Se hit!
 
Efter festens slut 22:30 så stannade vi kvar och hjälpte till med att städa upp och sedan for vi hem till Linocln, en utbytesstudent från Liberia för att sova hos hans värdfamilj (som även är duktiga volontärer). När det började närma sig läggdags runt 00:45 så föreslog någon att vi skulle se på en skräckfilm, och det tog ju sin lilla tid. Till slut så somnade jag ändå, runt 02:40.
 
Precis samma sak ska jag faktiskt göra nu också. Sova, alltså. Klockan är 00:05 nu och som ni säkert förstår sov jag inte så mycket igår. Nä, nu fäller jag ner locket om 15 sekunder. GODNATT!! <3<

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv