Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Kort (as in short)

Publicerad 2013-10-08 01:18:45 i Allmänt,

Matematikundervisningen här i USA är totalt värdelös, men just nu behöver vi inte gå in på några detaljer vad gäller det. Det kanske inte ens spelar någon roll hur kvalitén på undervisningen är, när man kan höja sitt mattebetyg genom att gå på volleybollmatch istället för att plugga? 
 
Japp, du läste rätt. Min mattelärare är även volleybollcoach och för att volleybollaget ska tjäna mer pengar så bjuder hon på bonuspoäng till alla som kommer och tittar. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jonathan

Publicerad 2013-10-08 18:16:11

Det är en idé som inte kommer tillbaks till Sverige, bara så du vet.

Ps. Trevligt att läsa om dina äventyr, ha så skoj.

Svar: Hahaha, dock så påstår min värdpappa (i familjen jag bor hos) att "that's not a common thing, it's just a crazy teacher", men jag misstänker att det är vanligare än vad han tror...
Axel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv