Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Freitag für alle!

Publicerad 2013-10-08 15:00:00 i Allmänt,

Fredag, var det nu ja. "Finalen" för hela homecoming/spirit week och just det var även temat för dagen, Spirit. Med spirit så menar de "school spirit", vilket innebär att man klär sig i kläder med skolans namn tryckt eller bara kläder med skolans färger, eller vad man nu känner för. Hela veckan firades med en parad som gick av stapeln 13:30 på fredag eftermiddag. Skolan, som normalt pågår till kl 14:50 slutade därför extra tidigt (redan 12:00!). Alla lektioner var nedkortade till 30 minuter istället för 90 så vi gjorde inget på hela dagen, yay.
 
Sen så var det dags för parad. Varje årskurs hade ett flak, militärklassen marcherade (dock inte jag, jag är för lång och de har inga byxor i min storlek) brandbilar, polisbilar, hästar samt flotta bilar med de tjejer som var nominerade till homecomeing-queen ovanpå. Jag tittade på paraden med de andra utbytesstudenterna och ytterligare en tjej som heter Gabi och går på våran skola, som vi stötte på. Gabi hittade en låda med en hundvalp i och på lådan stod det "FREE PUPPY" (gratis hundvalp) så hon frågade om hon fick låna hunden lite, och det fick hon. Och även jag!!
 
Här har ni även min "spirit-outfit"!
 
Ett exempel på hur en flotte kan se ut. Ja, men låt mig skriva FLOTTE! De kallas nämligen "floats" på engelska, och jag blir hur förvirrad som helst!
 
Dock så slutar inte dagen här... Det finns fortfarande ett event som är onämnt. Jag hade ju som tidigare påpekat (jag tror i alla fall att jag har nämnt det i bloggen) två skoldanser att gå på, min egen på torsdagen, men ytterligare en på fredagen som jag blev medbjuden till av Karissa som går i samma kyrka som min värdfamilj, men även jag. 
 
Denna skoldans var dock inte lika vardaglig som min egen, utan här så var det 1920-tals tema, vilket innebär, för män, kostym, som under alla andra årtionden genom historien. 
 
Sådär kan man ju se ut. Fast nu gick jag ju faktiskt inte heller ensam! 
 
De hade kirrat en tjusig bil årtiondet till ära, där man kunde passa på att knäppa en bild (eller två)!
 
Själva danskonceptet var ju inte helt oväntat ganska likt min egen skolas skoldans, men skillnaden var väl att här så var man mer uppklädd. Mycket folk på liten yta var det också, ja, det blev varmt. Den här dansen slutade inte förrän vid midnatt och eftersom denna var i nere i Birmingham, (i Alabama) så hade vi en 45 minuters bilfärd innan vi var hemma igen. Jag somnade sent. Väldigt sent. 01:30, för att sedan gå upp igen 06.00. Men DET, är en annan historia.
 
 
 
Jag orkar inte heller läsa igenom blogginlägget så jag håller tummarna för att det är fritt från stavfel och dylikt. Hej! <3

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-10-08 16:29:09

Så stiliga ni ser ut! Var bara tvungen å säga det! Och fy sjutton vad märkligt med 10+ på matteprovet för alla som går på volleybollen... X)

Postat av: Linda Beskow

Publicerad 2013-10-08 21:46:26

Vad tjusiga ni är bägge två! Och vilken stilig bil! 20-talet kanske inte var så tokigt ändå...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv