Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Rörigt och ostrukturerat, men kärleksfullt

Publicerad 2013-11-26 03:27:03 i Allmänt,

Nu ska jag försöka vara lite effektiv och på ett smidigt vis berätta om vad jag pysslade med i lördags. Som jag har nämnt någonstans i bloggen så var jag medbjuden till ett "Internationellt Thanksgiving Party". Det hade dock inget med AFS att göra, utan istället var det ett EF-event. Jag blev inbjuden av några av de andra utbytesstudenterna på min skola. 
 
Poängen med det hela var at alla skulle ta med sig en (eller flera) maträtter från sitt eget land, så att alla skulle få möjligheten att prova något nytt. Jag ägnade timmar åt att laga köttbullar på 2 pound nötfärs, men de blev lyckade så det var det värt. Positiv feedback från både amerikanare och utlänningar. 
 
Såklart mötte jag trevliga människor där, Anna & Jeni som går på min skola samt deras värdföräldrar som organiserade kalaset. Men utöver dem så var där en norrman, en holländska, en thailändska och tre tyskor.
 
Nej, nu har jag det lite svårt. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Min bloggmotivation är inte på topp, utan direkt anledning. Hur som helst så hade jag en toppenkväll i lördags och jag är glad att jag blev inbjuden och att jag åkte dit!
 
Vad som händer här då? Imorgon (tisdag) så har jag den sista skoldagen för den här veckan, då vi ska fira thanksgiving och grejer. Jag är ledig från och med onsdag. På torsdag som är den "riktiga" Thanksgiving-dagen ska vi fira lite smått med familjen, men på lördag så ska vi åka till min värdpappas föräldrar för att fira på klassiskt vis. Jag lovar här med att släpa med kameran och försöka ta lite bilder. Då kan jag även rapportera mer om fenomenet thanksgiving, som jag i dagsläget inte vet så mycket om.
 
Jag vill avsluta inlägget med en shoutout till min älskade mor som idag fyller år! Grattis!
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-11-26 19:35:07

Tack för gratulationerna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv