Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Hälsokontroll

Publicerad 2013-11-08 03:50:19 i Allmänt,

Jag funderar på om jag ska vara lite ärlig på bloggen idag, och med det så menar jag inte att jag brukar vara oärlig. Utan istället att jag ska vara lite mer transparant. Eftersom jag inte brukar vara det så börjar jag lite ytligt.
 
Hur mår jag egentligen? Rent fysiskt. Så har jag nog faktiskt mått bättre. Ja, jag har gått upp i vikt. Massor, speciellt med tanke på hur mycket jag har tränat. Jag brukade väga 70-71 kg (154-156 lbs) när jag vaknade på morgonen, innan frukost. Hur mycket jag väger på morgonen nu vet jag inte, men har vägt mig några gånger och jag har landat på 78-79kg (174-176 lbs). Fast det har varit när magen har varit full med mat. Men ändå nu va. Jag har utan tvekan gått upp minst 6kg. Lägg då till att jag aldrig har tränat så intensivt som jag har gjort sedan jag kom it. Ska man skratta eller gråta?
 
Jag tror det har med maten att göra. Som bekant bor jag ju i "the South", och här har de en tendens att äta onyttigt. Mycket frierat, mycket sött, mycket fett. Mycket kolhydrater. Men ändå. 6kg, antaligen mera. Idag har jag varit här i tre månader. Då kommer jag väl sluta på typ 20kg. Hoppas någon är villig att ta emot mig när jag rullar av planet i juni. Tur att man inte behöver lägga till viktökningen i bagagevikten. Hade inte fått med mig så mycket hem då...
 
Sen så har vi ju mitt kära ansikte också. Jag har nog aldrig haft så här mycket finnar i ansiktet som jag har just nu. Jag är en skam för Sverige! Nej, så farligt är det väl inte. Men titta! :(
 
Jag ser lite nedstämd ut på bilden, men så är det inte. Jag var bara koncentrerad, så oroa er inte.
Jag har inte direkt någon plan för hur jag ska lösa dessa hälsoproblem, så om någon har lite tips så kan ni få dela med er. Fast, jag bryr mig inte så jättemycket faktiskt. Man är bara utbytesstudent en gång!!

Kommentarer

Postat av: Anna och lilla m

Publicerad 2013-11-08 10:15:56

Det är insidan som räknas Axel 😊!

Svar: Tack, så brukar jag faktiskt tänka. "Jag har inte så mycket muskler men ett stort hjärta"
Axel

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-11-08 15:36:23

Heej, först vill jag bara säga att jag älskar att följa din blogg!
Sen har jag också haft problem med finnar, och det kan komma från att du ätet mycket friterat. Jag gick till läkaren och så sa han iaf! Jag har börjat med ProActive och det fungerar superbra! Annars sa läkaren att äta så nyttigt som möjligt, dricka mycket vatten, motionera och stressa så lite så möjligt var bra :)

Svar: Jag kan inte låta bli att tänka "TV-Shop" när jag hör ProActive. Kanske något som jag borde prova. Jag är övertygad om att det har med maten att göra, och jag oroar mig inte direkt, jag bara retar mig lite på det.
Kul att du gillar min blogg! Tack =)
Axel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv