Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Angenämt

Publicerad 2013-03-27 21:44:03 i Allmänt,

Hej,
 
Det var på lätta ben som jag promenerade hem idag. Fysikprovet är nu ett minne blott och så är även de andra avbockade proven och inlämningsuppgifterna som har deadline innan veckans slut. Imorgon återstår endast en idrottslektion men sedan tar jag påsklov. Självklart finns det de uppgifter som ligger kvar och retas, men dem förtränger jag alternativt så skriver jag lite på dem om jag skulle bli inspirerad.
 
På lovet så ska jag och en del av min familj fara till Gotland (en ö som tillhör Sverige, ligger i Östersjön). Jag vet inte om jag har nämnt det tidigare i bloggen, men min mormor och morfar råkar ha en tomt med lite små stugor utanför en småort vid namn Katthammarsvik på Gotlands östkust. Nåväl, det har medfört att jag har spenderat ett par veckor där varje sommar men nu ska vi åka dit för en kortvisit över påsklovet.
 
Resan som jag har framför mig är inget utöver det vanliga - men det är alltid roligt med lite bilder, så här är en.
 
Det är en härlig ö, Gotland. Det är nästan så att jag skulle kunna tänka mig att bo där när jag har blivit lite äldre, om resten av livet tillåter, det vill säga...
 
Nu ska jag knyta ihop säcken, men innan jag går så låt mig bjuda på lite musik: Håkan Hellströms nysläppta singel. Nyskapande och ett fint budskap. Spotify: Håkan Hellström – Det kommer aldrig va över för mig
 
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv