Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Kvalitet > kvantitet

Publicerad 2013-06-11 23:08:43 i Allmänt,

Nu! Nu har jag fått sommarlov! Nu har jag mycket tid att spendera! Nu ska jag ta tag i bloggen! Jag kommer att finjustera varenda detalj, mitt mål är att varje inlägg ska skina som en nypolerad kromad katt! Nu menar jag självklart inte designen - den stuntar jag i! Det är inläggen jag pratar om. Jag skäms lite över att mina senare inlägg har varit så kalla, tomma på känsla. Här måste ske en förändring!
 
Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska gå tillväga ännu. När min blogg var ny så tyckte jag själv att den var rolig att läsa, ja, jag kunde till och med sitta och läsa min egen blogg. Men jag vet också att när min blogg var ny så kunde jag utan problem sitta och skriva på varje inlägg i några timmar innan de var färdiga. Givetvis så hade jag inte fullt fokus på att skriva hela tiden, men att skriva lite till och från under en eftermiddag var ingen ovanlighet.
 
Kanske tar jag hela bloggrejen på för stort allvar nu, men det är roligt om jag kan få känna mig nöjd med den slutgiltliga produkten. 
 
Om jag ska passa på att dela med mig av något ur den verkliga världen nu när jag ändå sitter här så kan jag berätta att idag så hade vi skolavslutning, och det medför även betygsutdelning. Det är alltid spännande att se på vilken nivå man landade i de olika ämnena, ibland kan det vara något som överraskar. I år så var det betyget i "Idrott och hälsa 1", där jag lyckades att få A!!! Jag vill absolut inte skryta, men jag är så otroligt stolt över mig själv. Jag har aldrig haft någon idrottspersonlighet, men jag har alltid försökt. När jag för två år sedan fick slutbetyg i idrott från grundskolan så fick jag, trots en postitiv inställning och mycket slit på idrottslektionerna, bara godkänt. Då kändes det hopplöst. Det var orättvist att de elever som bara deltog vid en av tre lektioner och då med en negativ inställning skulle få samma betyg som jag. 
 
Nu är det ungefär 22 månader sedan jag började gymnasiet och ungefär 15 månader sedan jag började springa regelbundet och visst har det medfört många positiva resultat, men att jag, som inte ens kan göra en kullerbytta, skulle få A i idrott - det hade jag aldrig vågat tro!
 
Stolt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv