Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Köra bil är kul, packa packning är svårt.

Publicerad 2013-06-10 21:55:07 i Allmänt,

Hur svårt kan det vara att sätta betyg egentligen? Jag blir förvirrad när lärarna säger att "de måste tänka lite mera". Hela grejen med "GY2011" var väl att det ska vara lättare att sätta betyg? Antingen så når man upp till A inom alla områden, annars får man ett B. Punkt.
 
Passade på att ta en liten biltur innan. Tänk så kul det är att köra bil! Även om mitt körkort snart är 8 veckor gammalt så kan jag inte påstå att jag har tröttnat på att köra. Det är lika bra att jag passar på och kör så mycket som jag kan nu, fram till den 7 augusti. Får inte köra på 11 månader när jag är i USA, vilket för nuvarande är min stora sorg. Men jag ska nog överleva!
 
Just nu så funderar jag även på vad jag ska ta med mig till helgens förberedelseläger på Lidingö. I mailet från AFS skrev de att man skulle ta med "En personlig sak som symboliserar dig" och "En symbolisk sak som du tycker kännetecknar Sverige". Jag har redan bestämt mig för vad som ska symbolisera mig, men vad kan tänkas symbolisera Sverige? Som jag tolkar inbjudan så ska det inte vara typ en dalahäst, utan något "djupare" som är mera symboliskt.  Jag får väl se vad jag kan hitta på.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv