Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Censur, censur, yttrandefrihet i bur

Publicerad 2013-06-24 20:24:00 i Allmänt,

Nu börjar det. Nu varvas klockan upp. Tiden kommer att rusa ifrån mig under de sju veckor som jag har kvar i Sverige. Oj!!! Den har redan börjat!! Hjälp!!! <ramlar av klockan och hamnar bakom tiden>
 
Nej, jag vet inte vad jag tänkte med det första stycket. Vi börjar om: Idag så började jag på mitt sommarjobb. Jag ska köra truck i en stor lagerlokal, måndag till fredag i sex veckor. Kul! Men det gäller också att vara försiktig. Om man kör fort i svängarna med pallar på gafflarna så kan de lätt välta. Det vara nära en gång, men jag klarade mig <puh>.
 
Efter mitt arbetspass som slutade kl 14 så satte jag mig med min mor på bussen mot Gekås i Ullared. Varuhuset som tack vare Kanal 5 har blivit mer eller mindre välkänt. Nåväl, vi hade inte som mål att storhandla shampoo och tandkräm, utan istället var vi ute efter lite mer specifika saker. Saker att ta med till USA, som presenter eller som material att visa upp vid eventuella Sverige-presentationer. Jag hade ju kunnat lägga upp en bild på presenterna här... men tänk om min värdfamilj skulle råka se dem! Det är bäst att jag censurerar bilden! Om någon mot förmodan skulle behöva lite inspiration så får ni väl skriva på facebook eller dylikt, så ska vi se om jag har några tips!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv