Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Swexico

Publicerad 2013-12-05 04:40:01 i Allmänt,

Nu när jag ändå sitter framför datorn så kan jag passa på att berätta om vad som hände under min sista lektion idag, dvs English. Vi hade prov på possessive nouns (ägande substantiv?). Grammatik, alltså. Typ hur man ska placera ut apostrofen i förhållande till s:et i "the Christmas tree's lights", eller "the boys' toys".
 
Jag hade inte lagt ner specielt mycket tid på att plugga (bara gjort övningsuppgifterna på lektionen). Men det gick ändå bättre än förväntat. Till skillnad från många amerikanare så klarade jag testet, med marginal. Jag hade 89/100 rätt och det var det högsta som någon fick. Dock var jag inte ensam om att ha 89, en mexikansk snubbe hade lyckats med samma bragd. Lite lustigt ändå. Dock så har han bott här sedan han var 3, men han är inte amerikansk medborgare ännu. Men ÄNDÄ! Svensken och mexikanen fick bäst resultat av alla.
 
Här är en bild på mig i skolbussen. Jag står med fötterna platt mot golvet, med rät rygg, och slår huvudet i taket. Det här måste fixas!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Walter

Publicerad 2013-12-09 00:14:13

Haha, jag har samma problem på skolbussarna här också!

Svar: Hahaha, hur lång är du då? 6'1" som jag?
Axel

Postat av: amanda welander

Publicerad 2013-12-10 02:01:10

Hej där,
tänkte bara höra, är det typ en grammatik-enelska-kurs du tar? vet du va din kurs heter och är det relativt lätt?
Jag bör liksom ta en engelskaklass här nästa termin, men vill inte att det ska vara för svårt haha. du får kalla mig lat :)

Svar: Nä, jag har English 12, vilket dock är den lättaste engelskakursen som man kan ha som senior. Sen så finns det honors English och AP (Advanced Placement) English, vilket är svårare (eller på min skola: mera "busy work"). Passa dig för AP-klasserna!
Axel

Postat av: amanda welander

Publicerad 2013-12-10 03:13:51

jo, vi har college och AP klasser på min skola med. Började i en sån engelskaklass i början av året men bestämde mig helt enkelt för att byta den för att inte behöva dö långt bak på efterkälken. Så, nu vill jag lyckas hitta någon lite lättare kurs, så tack :)

Svar: Jaha! Men leta efter English 12 då kanske. Det är, som jag har förstått det, den mest grundläggande.
Axel

Postat av: Walter

Publicerad 2013-12-10 23:45:45

6"2 ;)

Postat av: amanda welander

Publicerad 2013-12-11 01:45:50

Men toppen! Ska höra med min dean, tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv