Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Juldag och lite därtill

Publicerad 2013-12-29 21:36:26 i Allmänt,

Efter fyrtioåtta timmars konstant kämpande med internetanslutningen så har jag lyckats med att överlista detta mystiska nätverk som hägrar i familjens hus. Eller något i den stilen - hur som helst så är jag nu uppkopplad och här följer en lägesrapport!
 
Juleriet ägde enligt amerikansk tradition på juldagsmorgonen. Jag låg i min säng och dagdrömde om livet när min värdbror Matthew plötsligt kom och började banka på dörren. "Wake up, wake up!!". Jaja, jag kommer. Så jag drog på mig något halvdant och sedan så smög jag ut till soffan. Så här gick det till.
 
Jag fick min julstrumpa som var välfylld med alla möjliga gotterier. Mest fascinerad var jag dock över de "peanut butter cups" som jag fann där innuti. Det är ungefär vad det låtersom. En chokladbit med jordnötssmör innuti (jättegott!), men de som jag fann i julstrumpan var gigantiska! Två stycken som vägde 8 oz styck, alltså totalt ett pound (454g) choklad. Inte var de helt nyttiga heller. 1200 kcal, styck. Lille Matthew tryckte i sig den första på juldagen och den andra under annandagen. Själv är jag inte klar med den första ännu...
 
 
 
Jul är kul. Jag fick massor av fina paket! En pyjamas (Matthew fick en likadan!), en Alabama-halsduk, en burk pepparkakor, en tröja från Colorado med texten "Colorado", presentkort, läslampa, en barbapapa....(hallå familjen?), en låda med svenska delikatesser. Knäckebröd och godis! En Alabama-mössa!
 
Här har ni bild på pyjamasarna...
 
 
Så småningom passrade klockan midnatt och det var annandag jul. Jag och Matthew var ensamma hemma hela dagen då de arbetande återgår till sina jobb på annandagen. Vi är bra på att inte göra något alls, när vi är ensamma hemma. Nåväl. På kvällen hade vi (ett gäng) planerat att åka till Airwalk som är en lekplats för stora barn. Massor av studsmattor överallt... det är nog lättare att förklara med visuella hjälpmedel. Scrolla ner!
 
Jag skulle vilja påstå att det finns tre olika "avdelningar", en öppen yta med studsmattor, ett avspärrat område där man kan spela "dogdgeball" (jägarboll?) och så en finns det även skumgummigropar!
 
 
Jag får väl slänga in gruppbilden också, från oss barn som var där och lekte.
 
Från vänster: Ashley! Matthew (som hade tur och fick följa med)! Ashlynn! Jag! Beth! Caelob! Sen så har vi ju en liggande tomte också... Ben! 
 
 
Alla bilder är i HD-kvalité och om eran dator inte klarar av att visa dem så SYND FÖR ER!
Stor bamsealabamakram, 
Axel

Kommentarer

Postat av: Mamma Mimmi

Publicerad 2013-12-29 21:58:13

Hallå... Som du nog vet är barbafigurerna förvandlingsbara, vänder och kränger man lite på din så blir det ett hjärta. Ett hjärta till min son som saknas hos mig nu. Kramar till dig.

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-12-30 13:41:00

Jag fick åsså en Barbapppa juhe, en röd! Vilken färg fick du?? :>

Svar: Jaså, vad skoj! Jag fick en blå liten rackare. Får man av nyfikenhetsskäl lov att fråga vem du är?
Axel

Postat av: Nathalie

Publicerad 2014-01-06 03:30:49

OMG jag ÄLSKAR dem där peanut butter cups!! btw tror vi är dem enda svenskarna i Alabama just nu! hur har du det? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv