Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Jul, jul, strålande jul

Publicerad 2013-12-25 04:19:51 i Allmänt,

Hej. Idag är det julafton här i Amerika, eller christmas eve' som de säger. Skillnaden mellan Sverige och Amerika när det gäller julafton är väl att i Sverige så är julafton dagen då man firar för hela slanten, men här så är det en tisdag. Lite deprimerande kanske... det känns inte riktitgt som julafton.
 
Här firas jul på juldagen, det vill säga den 25:e. Presenterna öppnas på morgonen, och sedan ska vi äta rester. Men det har jag inget emot. Vi käkade nämligen hemmalagad kinamat idag, som var riktigt god. Vårrullar, biffgryta och stekt ris. Mums!
Någon som var sugen på kinamat... han måste ha varit väldigt sugen eftersom han provsmakade den ena vårrullen och sedan försökte han gömma den under den andra. Kolla noga!
 
Julafton har varit en slapp dag utöver kinamaten. Slappat hela dagen förutom lite nu på kvällen då vi tog en tur runt om i närheten här där vi bor, för att smygtitta på olika julbelysningar. De har en annorlunda kultur här, angående pyntet. Ibland känns det som om det viktigaste är att ha mera pynt än grannen (höll på att skriva granen istället för grannen!).
 
Som ni ser kan man välja att lägga julpyntet på olika nivåer... längst ner har vi någon som verkligen går in för det!
 
Hur som helst, vem du än är. Här här du mitt julkort! God Jul från mig och min familj, här nere i Alabama!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv