Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Lägesrapport

Publicerad 2013-08-31 02:58:00 i Allmänt,

19:58
 
Nu är här fredagskväll och jag har avklarat min andra skolvecka, vilket gick smärtfritt bortsett från idag. Jag har plockat upp en förkylning eller något i den stilen så jag känner mig rätt så slö. En teori som jag har är att min kropp inte är så van vid de temperaturskillnader som jag utsätts för när jag går från 30+°C (utomhus) till 15-20°C (inomhus, många lärare har sin AC satt till 15°C). Eller så har jag fått den på annat vis.
 
Igår så var jag på min första fotbollsmatch, någonsin. Amerikansk fotboll, dvs. Det var min skola som spelade mot en närliggande high school och vi förlorade, men det var en häftig upplevelse ändå. Det är mycket grejer runt om själva spelet, så som skolband, cheerleading, maskotar, mat, osv. Jag kan dock inte påstå att jag förstår mig på reglerna, ännu.
 
Imorgon kl 08:00 så hoppar vi alla fyra in i bilen och sätter sikte mot sydkusten, där vi ska spendera helgen (labor day-weekend, jag är ledig på måndag, yay) hos min värdpappas bror. Om jag har förstått allt rätt så ska vi under helgen: titta på ett flygmuseum i Florida, besöka en strand och bjuda brorfarmiljen på restaurang. 
 
Hastigt inlägg, jag vet. Men tänk inte mer på det nu, titta istället på mina bilder!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv