Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Inte så mallig (hahaha mall, galleria på engelska)

Publicerad 2013-08-25 03:35:10 i Allmänt,

Lokal tid blablabla 20:35
 
Idag orkar jag inte skriva så mycket, men jag har varit duktig och släpat med mig kameran hela dagen så nu ska jag visa bilder!
 
Vi började dagen med att åka till en gigantisk galleria där för att möta upp min värdmammas dotter Laura med familj. Vad gör man i en galleria egentligen? Går omkring och tittar, handlar, äter och ibland så får man även miniräknare. Japp, så var det idag i alla fall. Jag behöver en miniräknare till skolarbetet och för att jag ska slippa köpa någon halvdan så fick jag låna en av Laura, smidigt. 
 
När vi var klara där så åkte vi hem och sadlade om för "Springfest", som inte har något med våren att göra. Det är ett årligt evenemang som äger rum i den närliggande byn Springville. Människor som försöker sälja saker, och så underhållning så klart. Hela eventet var väldigt... country. 
 
 
 
Ja, man kunde åka tåg innuti gallerian.
 
 
Det fanns ungefär 10 olika restauranger att välja bland när det var dags att beställa mat. Jag valde Chick-fil-A, som jag har nämnt tidigare. Såhär ser alltså pommesen ut där. Coolt!
 
 
En olycksplats som vi passerade på vägen hem. Det är dumt att smsa och köra bil.
 
 
Mina "fynd". Jag vill bara säga att jag ansträngde mig inte för att få det att se snyggt ut på bilden.
2st löpartröjor, $20/st. 40% rabatt!
1st skjorta som är mycket snyggare än vad den ser ut att vara på bilden, $50.
1st par jeans, $15(!!!)
 
 
Här är min walk-in-closet!
 
 
Återförenade!
 
 
Man behövde inte oroa sig för folk med vapen på festivalen, för det var förbjudet!
 
 
När jag sprang runt bland alla människor så hörde jag ett tåg som tjöt, och då kände jag mig tvungen att ta en bild. Inte så roligt kanske, jag vet.
 
 
Cheerleading. "Sånt som man ser i filmer."
 
 
Country music all the way 
 
 
Popcorn här i Amerika.... Karamelliserade. 

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2013-08-25 08:19:53

Fina bilder

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv