Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Bluesbror

Publicerad 2013-08-27 03:40:00 i Allmänt,

Här sitter jag i min värdfamiljs soffa och skriver. Jämfört med den Axel som satt här igår, så är dagens lite annorlunda. Han som sitter här nu är nämnligen medlem i skolbandet! 
 
När jag lämnade Sverige så hade jag lite förväntningar på hur livet här skulle se ut, men en sak kan jag säga med säkerhet: jag trodde inte att jag skulle bli en bandmedlem. Värt att påpeka är dock att jag inte är bandmedlem i den klassiska bemärkelsen, jag kommer inte spela något instrument. Istället kommer jag och en annan kille, Brent, att klä ut oss till "the Blues Brothers" och ja... se showa lite eller bara se allmänt stiliga ut när bandet spelar och marscherar omkring på fotbollsmatcher och dylikt.
 
Jag vet ännu inte riktigt vad jag har gett mig in på, men jag kände att det vore utomordentligt korkat att tacka nej till ett sådant här unikt erbjudande. När allt kommer omkring så är jag ju trots här för att uppleva amerikansk kultur och vad passar då bättre än att själv ta en plats mitt i den?
 
TANKEN är alltså att jag ska efterlikna snubben till vänster... hur det kommer att gå - det återstår att se.
 

måndagen den 26 augusti, klockan är 20:40

Kommentarer

Postat av: Malin P

Publicerad 2013-08-28 20:01:52

Å vad kul! Det är bara att ta alla möjligheter som du orkar med, och ta det för vad det är! Kan definitivt se dig som en bluesbrother!

Jag får minnesflashar från mitt utbytesår 90/91 när jag läser din blogg :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv