Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Körkort!

Publicerad 2013-04-17 20:04:00 i Allmänt,

Det är en fin dag idag. Av flera olika anledningar. Vädret har varit bra, härligt varmt och våren är verkligen på gång. Men den anledningen som har varit mest bidragande av alla är nog att jag har tagit körkort! Riktigt härligt, men det kändes lite skumt att köra iväg utan en grön skylt därbak. Jag ska nog vänja mig.
 
Körkortsprovet består som ni kanske känner till utav två delar, ett teoretiskt prov och en praktisk del, "uppkörningen". Jag började kl 10:45 med att spika 63/65 rätt på det teoretiska, vilket jag är rätt så stolt över, hehe. Gränsen för godkänt går vid 52, dvs 80%. Kl 13:30 var det dags för körprov. Jag fick köra ett varv i staden, upp på motorvägen, ner från motorvägen, backa runt ett hörn och till sist återvända till utsprungsplatsen, för att sedan glatt springa hem med bilnyckeln i högsta hugg!
 

Kommentarer

Postat av: Filippa

Publicerad 2013-04-17 20:20:25

Fin blogg du har!! Och GRATTIS till körkortet! Vore kul om du skrev om din löpträning igen någon gång, vad som motiverar dig kanske? Tränar du till något speciellt??

Svar: Tack så jättemycket, och tack! Okej, här med utlovas att ett inlägg dedikerat till löpning kommer att infinna sig på bloggen inom snar framtid!
Axel

Postat av: Anja

Publicerad 2013-04-22 09:16:43

ska vi göra länkbyte? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv