Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Opersonlig presentation

Publicerad 2012-09-29 23:44:00 i Allmänt,

Jag vet inte vad jag står när det gäller att presentera sig personligt i en blogg. Vad ska man berätta? Vad är intressant att höra? Det kanske är orelevanta frågor i och med att när jag skriver detta inlägget är jag fortfarande den enda läsaren som jag har. However, här följer en ytlig personbeskrivning.

Född är jag den 11 april 1995, någonstans i Södermanland. Där bodde jag dock inte många år. Så länge jag kan minnas har jag bott i Falkenberg, en trevlig ort på västkusten. Mycket turister här under sommarhalvåret. Finns inte så mycket att säga.

Min familj består av mor, far och tre yngre systrar. Mimmi, Martin, Emma, Hilda och Eline. Jag har aldrig kallat mina föräldrar för mamma eller pappa, utan istället använt deras namn. Det är inget jag planerar att ändra på i bloggen, så det är bara att acceptera.

På dagarna går jag i skolan. Nu läser jag andra året på Teknikprogrammet vid Falkenbergs gymnasieskola. Jag har inte alltid uppskattat skolan, men gymnasiet var ett lyft. Tänk att det kan vara så här kul i skolan!

Utbytesåret. Varför vill jag åka iväg på det?
Jag ser bara positiva saker. Mycket konkreta saker så som att jag (förhoppningsvis) kommer lära mig flytande engelska eller att det kommer bli en häftig upplevelse. 
Men det är också mycket som man inte reflekterar över direkt. Jag kommer klippa banden med föräldrarna och bli självständig på ett unikt sätt. Leva och lära i en kultur olik den trygga svenska.

Hm. Känner mig inte speciellt nöjd med ovanstående beskrivning av mig själv. En ren och skär faktatext blev det. Men det får räcka för tillfället. Kanske kan jag knåpa ihop några inlägg senare, där jag berättar mera om en sak i taget, t.ex. om fritidsintressen, eller mera om familjen.
 
Avslutar med en bild på mig och vårt hus.

Kommentarer

Postat av: Sara - Utbytesstuden USA 13/14

Publicerad 2012-10-01 22:33:48

sv: Ååh, härligt! :D Kul med en till 95a!

Haha okej, ska skriva till det ;) är inte så insatt i AFS, så kan inte så mycket om dom :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv