Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Antiklimax

Publicerad 2013-09-12 03:00:04 i Allmänt,

Kommer ni ihåg att jag berättade om hur jag skulle klä ut mig till en "blues brother" och showa under fotbollsmatcher och dylikt? Jo, jag kan nog glömma det.... hehehehe....
 
Hittills har hela veckan varit väldigt förvirrande. Det hela började väl för kanske, två veckor sedan, när jag började påpeka hos bandläraren/coachen/ledaren/whatever att jag måste få reda på vilka datum (för uppträdanden, osv) som jag behöver vara närvarande vid. Jag fick upprepa det några gånger men i fredags så fick jag tillslut reda på vilka datum som gällde och tyvärr så var det som jag befarade, att det körde ihop sig under vissa datum.
 
När jag så fort som möjligt återvände till bandcoachen i måndags så var han inte glad. Väldigt inte glad, kan man väl sammanfatta det som. Han var väldigt högljudd och kort där efter så hängde han ut mig som en idiot och pratade nedlåtande om mig framför bandet när alla stog uppställda och lyssnade. Jag har ju haft bättre dagar sedan jag kom hit, om vi säger så. Men detta var i måndags och jag har kommit över det. 
 
Jag visste inte att hela "blues brothers"-grejen var så seriös, med tävningar osv. Hade jag fått den informationen när jag tackade ja till uppdraget så hade jag... kanske inte tackat ja. Men det var ingen som valde att ge mig den informationen och nu gick det ju som det gick!
 
Något som i alla fall glädjer mig är att alla elever i bandet fortfarande vill att jag ska göra grejen, även om jag kommer vara frånvarande vid vissa tillfällen. Dock så är jag kluven, som ni säkert kan förstå gjorde måndagseftermiddagen mig ganska omotiverad till allt som har med det här att göra...
 
DET HÄR, mina damer och herrar, var ett smakprov av vad som snurrar i mitt huvud just nu. Jag önskar er: en trevlig natt. 

Kommentarer

Postat av: Elsa

Publicerad 2013-09-12 19:02:02

Så tufft! Vad oförskämt av honom att skälla på dig inför alla andra. Jag blir riktigt upprörd. Hade inte velat vara i dina kläder. Hopas iallafall fall att det ordnar upp sig på något sätt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv