Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

360°

Publicerad 2013-03-03 20:11:43 i Allmänt,

Hejhej!
 
Precis som någon redan har märkt så har bloggen fått en mindre uppfräschning. Jag kirrat en ny bild och så har jag lagt till lite smygreklam för min twitter på headern. Detta är inget försök till att fiska nya följare, men jag kan säga så mycket som att jag utlovar skratt, eller åtminstone ett leende åt de som väljer att följa mig. Hehehe.
 
Tyvärr har jag fortfarande inget att berätta om mitt USA, men folk börjar få placeringar nu och jag tror, och hoppas, att det snart är min tur. Jag vet ju redan att jag kommer att bo på östkusten (eftersom jag valde New York som inflygningsflygplats, läs mer här), men östkusten är bred och det är stor skillnad på klimatet i t.ex. Miami och Boston.
 
Jag hade en rolig sak som jag tänkte berätta om, men jag tror att jag sparar den till ett senare inlägg. Istället tänkte jag dela med mig av lite bilder som visar hur jag bor. Det finns vissa konstiga föremål på bilderna, jag ska försöka att förklara så mycket som jag kan men om det är något ni undrar över så kan ni väl slå en pingla. Va?
 
Här är den första bilden som visar mitt skrivbord och datorn där alla blogginlägg har växt fram. Jag tror inte att det är några frågetecken här ännu, lite papper och till vänster i bild en fysikbok.
 
Nu ska vi se - här börjar det bli rörigt. Ser ni det gula - ja, kan ni gissa vad det är? - föremålet som står nere till vänster i bild. Det är mitt "examensarbete" i träslöjd som jag arbetade med en hel termin i årskurs nio. Jag VET att det är svårt att se, men det ska fungera som ett solur...
 
Det lilla rosa objektet som sticker upp ur resveskan är vad jag gjorde i syslöjden sista terminen. En liten rosa kudde i fleecetyg. Min mamma tycker att det är katastrof (hon är syslöjdslärare!) men jag saknade kreativitet och då blev resultatet inte mer upphetsande än vad det blev. Turligtvis så kan har jag i alla fall användning för soluret - jag brukar använda det som en upphängare för att torka blöta vantar.
 
Sista bilden är väl inte något jättespeciellt, en trevlig fåtölj (vad är det för ord egentligen, fåtölj?) där jag sitter när jag läser böcker. Brevid står ännu ett slöjdarbete som jag brukar ställa tekoppar på, och bakom den står "Skriet", den ångestladdade tavlan som Edvard Munch målade för 100 år sedan. 
 
Har inte tänkt ut något bättre så jag kan väl lika gärna avsluta detta bildrika inlägg med tavlan som jag har bakom läsfåtlöjen.
 
Ha det nu så bra! 
Axel
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv