Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Pärlor

Publicerad 2013-04-28 22:06:47 i Allmänt,

Hej! Idag har jag varit på äventyr. I Göteborg. "Hm, vadå?" tänker ni. Jag ska berätta. Det var nämligen såhär att facebookgruppens andra inofficiella utbytesstudentträff i Göteborg gick av stapeln idag. Jag har varit med på ett liknande evenemang tidigare, om du har lust att läsa om det så gör du det här.
 
Det hela började med en timmes tågresa där jag satt och snällt tittade ut genom fönstret. I öronen spelades musik. Det är härligt att lyssna på musik som kan förknippas till en plats, och vad passar då bättre än att lyssna på ett rykande färskt album av Håkan Hellström när man är påväg till Göteborg? När jag tänker efter så är det nog en hel del. Kanske att flyga in över New York samtidigt som man lyssnar på Art Garfunkels "A Heart In New York" i behaglig volym... <drömmer mig bort>
 
Väl framme så möttes vi vid de röda bänkarna inne på centralstationen. Där inväntades alla deltagare och sedan gick vi iväg för lunch, en promenad, lite fika osvosvosv. Jag anser det vara lite ointressant att gå in på detaljer här, men jag kan sammanfatta söndagen som jättetrevlig! Alltid mysigt att träffa nya rara människor och speciellt när de är i ungefär samma situation som jag själv. Alltså, med USA och allt vad det innebär.
 
Nu tänkte jag knyta ihop säcken för den här veckan, men sluta inte läs min blogg för det! Imorgon så bjuder jag på något alldeles extra och så är det ju snart dags för del fyra i min följetong "tips-på-vad-du-kan-göra-när-du-inte-har-något-att-göra-och-tänker-på-USA". Borde kanske hitta på en förkortning till namnet, det tar flera sekunder att uttala...
 
Signerat
Axel

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv