Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

It's graduation day!

Publicerad 2014-05-23 18:54:00 i Allmänt,

Hej,
 
innan jag påbörjar inlägget så föreslår jag att ni klickar in här, och låter musiken spela i bakgrunden. "Pomp and Circumstance" är musikstycket som spelas vid graduation (motsvarighet till studenten, fast här borta). Jag tycker i alla fall att den är rätt så mäktig. Men nog om det!
 
Nu så har jag ju äntligen fått av gipset från min stackars hand. Jag vet att jag har bloggat uselt, och det här är absolut ingen ursäkt, men det är ruggigt motbjudande att blogga med en hand. Det här var första gången (och förhoppningsvis sista!) som jag gipsade något. För det första så är det rätt så segt att ha gipset där, och för det andra, så är handen obeskrivligt svag efter en månad utan rörelse. Jag kan till exempel inte nå handflatan med mina fingertoppar, det går bara inte. Men Dr. Slappey sa att jag är ung så att det kommer lösa sig snabbt.
 
Det var inte bara muskelmassan som hade blivit påverkad av gipset...utan även huden. Handen var täckt med äckligt mycket död hud efteråt. Så jag började pilla. Lämnade en liten hög med död hud på golvet i väntrummet. Nåväl. Såhär såg handen ut efter lite pillande. Vilken kontrast!
 
 
Ursäkta bakgrunden på bilderna.... men jag ville bara visa. Jag orar mig dock inte så mycket för handen. Den ser ut som vanligt nu, dock lite blekare än högerhanden. Muskelstyrkan kommer jag att bygga upp fort, kan redan känna stor skillnad. 
 
Nu vill jag istället berätta om något skoj som hände i onsdags, förra veckan. Vi hade "Senior Awards Day" på skolan. Det kan översättas till typ "Prisutedelningsdag, för de som ska ta studenten". Hela skolan samlades i idrottshallen och årskurs 9, 10 och 11 fick sitta på läktarna och för oss i årskurs 12 så var det stolar på golvet som gällde. De elever som hade fått stipendium till olika universitet ropades upp och så fick de ta emot ett kuvert eller så. Elever som hade tagit svårare kurser ropades upp och så fick de ett litet rep som de ska ha runt halsen ikväll på graduation. 
 
Här, i idrottshallen (snarare baskethallen, lol) så ägde prisudelningen rum. Den här bilden tog jag dock innan en annan prisutdelning (för årskurs 9, 10 och 11) så det finns inga stolar på golvet för elever i årskurs 12.
 
De delade även ut pris till de elever som hade högst betyg i varje kurs, och tja. Jag var två av dem. Bäst i Algebra 2 och bäst i Fysik var jag, så jag fick diplom och dubbla medaljer!
 
 
Om det är svårt att läsa på medaljerna så kan jag meddela att det står "Knowledge", vilket betyder kunskap.
 
Nu är klockan snart 12 på förmiddagen och utomhus så skiner solen och termometern visar klibbiga 29° C, och mer ska det bli. Trots det så funderar jag på att sätta mig där ett tag, innan jag går in för att duscha och göra mig iordning för graduation. Ja, graduation är när man har på sig en platt hatt och en klänning. 
 
Här är jag och mina utbytesstudentvänner vid en annan liten tillställning. Men i alla fall, så här kommer vi se ut ikväll.
 
 
Nu ska jag dra ut. Haj!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv