Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Honung

Publicerad 2014-01-11 18:10:04 i Allmänt,

Kanske borde jag satsa på att skriva lite kortare inlägg, om lite mer vardagliga händelser. Jag tror att det kan vara minst lika intressant som vilket annat inlägg som helst. Så nu ska jag idag berätta om det som jag tror kallas "southern hospitality". Om jag har uppfattat det hela korrekt så handlar det om att människor generellt sett är sociala, trevliga och ja, allmänt gulliga emot varandra. 
 
Exempel ur verkliga livet.
Något som jag minns är när jag har blivit kallad "honey" eller baby". Som den dagen då jag skulle gå och prata med min studievägledare, mrs. Gibson, och när jag klev in på hennes kontor så inledde hon med "What can I do for you honey?". 
 
Jag har svårt att se syven på Falkenbergs gymnasieskola klämma ur sig något i stil med "Vad kan jag hjälpa dig med, sötnos?". Men här så är det standard. 
 
Jahapp, nu ska jag åka och shoppa. Eller något i den stilen, jag vet faktiskt inte. Ha en braaaaaa lördag, så laddar jag upp en bild på ett träd i Afrika! 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Farfar

Publicerad 2014-01-12 14:01:32

Nice! Baby!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv