Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Happy nytt år

Publicerad 2014-01-09 05:04:24 i Allmänt,

2014. Ett nytt år, nya utmaningar. Nya situationer att sätta tänderna i, nya upplevelser att ta del av. Mitt år har börjat bra, men just nu är allt lite snurrigt i mitt huvud. Precis som det ska vara, om man ska utvecklas som människa. Eller något i den stilen - tror jag.
 
Jag hade förmånen att få spendera mitt nyår med några AFS-vänner i Nashville, Tennessee. Det var en härlig upplevelse och med mig hem till Alabama tog jag med mig många minnen som jag sent kommer att glömma. 
 
Chile, Japan, Norge & Sverige.
 
 
På kvällen den 30:e försökte vi oss på att köra någon slags internationell middag, så Rima från Japan lagade japanskt, Ingrid kokade risgrynsgröt och själv så rullade jag köttbullar. Inte min bästa sats med köttbullar kanske, men den var helt okej. Esteban behövde inte göra något, det var ju hans födelsedag!
 
 
Själva nyårsafton spenderades i downtown Nashville, till en stor del på Broadway (ja, det finns en Broadway i Nashville) där de hade en stor scen och mycket musikunderhållnig. Nashville är känt som "musikstaden", och framförallt för country-musik, som är extra poppis här i sydstaterna.
 
 
Vi hade inte så mycket att göra under eftermiddagen, då vi kom till downtown runt tre på eftermiddagen och då är det som ni säkert vet fortfarande nio timmar till det nya året. Så vi spenderade tid på att bland annat titta på fulla amerikanska ungdomar som sjöng kareoke. Mycket (!!!) underhållande. 
 
 
I väntan på tolvslaget så spatserade vi omkring och efter ett tag så hamnade vi på en promenadbro, där vi passade på att ta en bild med Nashville i bakgrunden. Bilden kanske inte den bästa, men det finns i alla fall höga hus. Någonstans på bilden.
 
 
Runt nio-tiden så beslutade vi oss för att knipa en plats i folkmassorna framför den stora scenen (runt 75 000 personer var på plats) för att inte hamna allt förlångt bak. 
 
Någon kanske har hört talas om den stora discobollen som de sänker som nedräkning till det nya året på Times Square i New York City? I Nashville har de istället en not! Kola på den röda krumeluren överst i bild.
 
 
Här var det nytt år. Hej och välkommen 2014!
 
 
Hade inte så mycket mer att bjda på idag, men med dessa små vykort önskar jag allihopa ett härligt 2014!
Mitt smile är inte att leka med!
 

Kommentarer

Postat av: Elsa

Publicerad 2014-01-10 22:06:55

Gott nytt år på dig. Roligt att höra lite om hur du har det igen. Tänker på dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv