Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Födelsedagsfireri & nittonångest

Publicerad 2014-04-13 06:15:52 i Allmänt,

12 april 2014, kl 22:12
Hej! Nu tar vi en kort liten paus från mina Disneysagor för att istället prata om min födelsedag. Ja, jag har fyllt år!!! Som jag säkert har skrivit någonstans här på bloggen så föddes jag 11 april 1995, och igår så var det hela 19(!) år sedan. Att vara 19 är lite halvbittert. Jag känner mig vuxen, men samtidigt väldigt övervakad här i USA. Det kan ara frustreranden. 18 tyckte jag annars var en bra ålder. När man är 18 så är man fortfarande ett barn, fast med vuxna förmåner. Men som 19, då får man allt ta sig i kragen!
 
Hur som helst. Vaknade upp gjorde jag i ett hotellrum i downtown Birmingham, då jag var på ett event som kallades för "Beta club convention". "Beta club" är en klubb som finns på de flesta high schools i USA, och bara de med högt betygssnitt får vara med. På convention så möttes all betaklubbar i Alabama och så hade de lite föreläsningar osv. Jag och mina kära utbtyesstudentvänner fick åka med trots att vi egentligen är medlemmar i betaklubben. Nog med sidospår, vi ska ju prata om min födelsedag nu!
 
Under förmiddagen i hotellobbyn så sjöng ett gäng ur vår betaklubb för mig, det var mysigt. Jag fick även höra "Happy Birthday Axel!!" mest hela dagen, mycket mera än vad jag är van vid.
 
När vi var klara med betaklubb konventet så åkte vi till den stora gallerian i Birmingham för att äta och shoppa, om man så ville. Jag gick mest runt med någon skum snubbe från skolan som hade bestämt sig för att följa efter mig. Så kan det gå ibland! Men jag var snäll och social, som man bör vara. Vid 15:30 skulle vi mötas ute vid skolbussarna igen men mina kära utbytesstudentvänner samt en tjej som heter Stephanie var några minuter sena och det gjorde mig orolig, då jag hade en tid att passa. Men när de tågade ut med en kaktårta så kunde jag inte annat än att le och vara glad.
 
Från höger i bild: Stephanie, Milena, jag, Anna, Jeni & Marie.
Molly lyckas fastna på linsen!
Visst ser ni att det är en dinosaur på kakan?
 
Jag blev så glad när de kom med tårtan/kakan/whatever. Jag var lätt nedstämd för jag hade inte haft det så superskoj inne i gallerian och det var ju trots allt min födelsedag, men så överraskade de mig med tårtan och jag blev glad från hjärtat. Tjejerna betyder ändå mycket för mig och jag ser dem alla som nära vänner. Det blir lätt så med andra utbytesstudenter. Men i alla fall, den här tårtkakan kändes lite som en bekräftelse på att de brydde sig om mig också, så det gjorde mig mycket glad.
 
På tal om tårtan själv.... så ska jag nu klargöra vad det är. Det är en gigantisk chocolate chip cookie, som är ca 7mm tjock. Kakan är, som ni ser, fylld med massor av smarrig glasyr. Den var god.
 
Senare på kvällen så åkte jag för att se på Ashley som skulle spelas softboll. Hon hade skrivit ett supergulligt kort och så vet jag att hon har förberett lite presenter också, men de ska jag nog öppna imorgon för då ska vi, efter kyrkan, gå ut med värdfamiljen och fira mig (fast Ashley får följa med!).
 
Nu är klockan 23:15 och jag är fruktansvärt trött. Jag kan svära på att styckena ovan är fyllda med slarv/stav/grammatikfel av olika former men jag har tyvärr inte energi att bry mig om det nu. Så istället: gigantisk födelsedagskram till alla som jag känner och håller varmt om hjärtat.

Kommentarer

Postat av: Vicki

Publicerad 2014-04-13 12:52:49

Verkar som det blev en bra födelsedag i alla fall! Grattis i efterskott!! :)

Svar: Åh tack!
Axel

Postat av: Anna och lilla m

Publicerad 2014-04-13 14:13:33

Grattis igen!! Hoppas på forsatt trevligt firande för dig och så kul att få lite glimtar från ditt USA år! Kram

Svar: Tack Matilda och Anna! :)
Axel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv