Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Disney 3

Publicerad 2014-04-10 04:59:23 i Allmänt,

Animal Kingdom. Dag två i Disneypark. Animal Kingdom är parken som man skulle kunna kalla för "djurparken", men de har även lite annat än djur att erbjuda. De har ett Afrika-område och ett Asien-område, där man kan ta del av lite kultur i form av mat, dans, arkitektur och dyligt. De hade ett dinosaurieområde där man kunde åka på dinosafari... det var spännande. Men de hade även ett "riktigt" safari där man fick åka bak på en lastbil och se riktiga djur i inte lika autentisk miljö. Jag tycker att vi börjar med bilder därifrån!
 
I kön så passade jag på att knäppa en "selfie", ett självporträtt, helt enkelt.
Lastbilarna som vi åkte på safari med...
Noshörning & elefant!
Öhh... vilket djur ser bäst? Zebran så klart!!!!11 ...och så har vi någon som gömmer sig bakom lite gräs...
 
Nog med safaribilder! De hade ju faktiskt annat kul också! Som ett stort träd med utskurna djur, fast trädet var nog inte ett riktigt träd...
Försökte ta lite bilder med trädet, men det är svårt.
 
Vi mötte Kalle Anka ute på safari och vi tyckte det var en bra idé att knäppa bilder med honom, så här är en med mig, och en annan med hela gänget!
De hade en berg-och-dalbana som kallades för Mt. Everest... och den gick genom ett berg. Visst ser det kanska maffigt ut?
Jag fann en till bild på hela gänget, och så en bild från en restaurang där vi åt kvällsmat, "Rainforest Café".
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv