Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Disney 2

Publicerad 2014-04-08 00:12:48 i Allmänt,

Klockan gick (så som den tenderar att göra ibland) och söndagen tog så småningom slut, men det var nog ingen som var ledsen för det. På måndagen skulle vi ju åka till den första Disneyparken!
 
Japp, den första. Här i USA så ska allt vara stort och kostsamt, tydligen. Så för att tjäna så mycket pengar som möjligt så har Walt Disney bestämt sig för att bygga FYRA olika Disneyparker i samma område, så att besökarna måste stanna i minst en vecka för att hinna med att se allt. Fast, sen så hinner man ändå med långt ifrån allt i varje park. De fyra parkerna som man kan springa omkring i är (i den ordning vi besökte dem): Hollywood Studios, Animal Kingdom, Magic Kingdom, Epcot. Jag ska förklara mer i detalj senare om varje park och vad den erbjuder, håll ut.
 
Så var det måndag, och idag så skulle vi åka till Hollywood Studios. Det är den av Disneyparkerna som lägger mest fokus på film, och mycket rekvisita som har används kan återfinnas där. De har även byggt upp restauranger likt de restauranger som finns i Disneyfilmer, så som "Pizza Planet" från Toy Story, där vi åt kvällsmat. 
 
 Ett område i parken hade de valt att kalla för "Streets of America". Där hade de kulisser och beroende på vilken vinkel man tittade i så kunde det se ut som New York City, San Francisco eller Boston. Så självklart knäppte jag bilder. Tyvärr fattade jag aldrig hur man skulle titta för att se Boston. Men å andra sidan, så har jag inte en aning om vad som kännetecknar Boston.
 
 
Så här kan det se ut "bakom kulisserna"!
När jag vandrade omrking i San Francisco eller var jag nu befann mig så sprang jag in i Mimmi. För icke-släktligar så råkar det även vara så att min biologiska mamma heter Mimmi, så det var lite skojigt!
 
Det var allt från Hollywood Studios. Nästa inlägg kommer att handla om Animal Kingdom och jag ska försöka att inte vänta en vecka innan jag skriver om det.... hare bra allihopa!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2014-04-08 20:59:06

Killarna skulle älska Florida och Disneys alla parker! Känn absolut inte någon press... Men det är otroligt kul att läsa din reseberättelse och det är många i vår familj som väntar på fortsättningen! 😉

Svar: Jag tror faktiskt att kusinerna skulle ha kalaskul i Florida, problemet är väl bara att det finns så mycket att se... Nej, jag känner ingen press. Men det är roligt att höra att ni vill läsa och att det uppskattas! :)
Axel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv