Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Tillåt mig att presentera...

Publicerad 2013-09-23 04:45:38 i Allmänt,

Karissa, en charmig och trevlig tjej som jag har lärt känna i kyrkan som vi går till.
 
För ganska exakt två veckor sedan (söndagskväll) så satt vi i mindre grupper i söndagsskolan och pratade om ett och annat, när lärarinnan frågade mig om jag någonsin hade varit på en amerikansk skoldans. Eftersom jag inte har det, så svarade jag nej. Undervisningen fortsatte men lite senare så frågade Karissa mig om jag hade lust att gå med henne till hennes "Homecoming Dance" (en skoldans under hösten), vilket jag givetvis tackade ja till då det lät som en förtjusande idé!
 
Temat för dansen är "The Great Gatsby" (1920-tal i USA) så jag får väl leta reda på en fluga och lite hängslen och se vart det leder mig. HUR SOM HELST, så har jag nu något att se fram emot. 4e oktober ska det dansas! Eller vad man nu gör?
 
 
 
söndagen den 22 september 2013, 21:45

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2013-09-23 17:13:23

Va kul

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv