Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Oväntad shopping

Publicerad 2013-09-08 04:40:00 i Allmänt,

lördag 7 september 2013, 21:40
 
Planen var inte ens att handla något, men när jag och min värdmor befann oss vid köpcentrat så råkade slutsumman landa på $56. Men oj, vad prisvärt! 
 
#1 jeans, "Arizona". Dessa hade koststat $24, men vi trodde att de var sänkta till $20. I kassan visade det sig att de kostade $6!!!
#2 v-neck t-shirt. $6.
#3 badbyxor, "Arizona". Hade inte ens tänkt tanken "badbyxor", men när de var sänkta från $35 till $4 så är det svårt att låta bli. 
#4 skjorta "Aéropostale". $13, sänkt från $40.
#5 random t-shirt, "Aéropostale". Hade aldrig köpt denna annars, men för $5 kan man exprimentera lite med klädstilen. Sänkt från $20.
#6 grå t-shirt, "American Eagle". 50% av $16 gjorde att priset blev $8. 
 
Köpte även ett par "träningskalsonger" som inte fick vara med på bilden av oförklarlig anledning. Gula. 25% av $12,50 > $9,38. 
 
Värt att tillägga är att alla priser förutom totalsumman är exkl. 10% tax (moms).
Kunde knappt tro mina ögon när jag klev ut ur provhytten i affären och fick syn på den här hyllan! En fras på svenska, mitt i Alabamas hjärta. Geografiskt alltså.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv