Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Happy höstlov alla svenskar

Publicerad 2013-10-30 03:05:00 i Allmänt,

Hej hej allihopa. Idag har varit en kalasdag. Jag hade inte några lektioner på hela dagen för vi åkte på skolutflykt. Alla "seniors", det vill säga, alla elever i årskurs 12, deltog. Målet var att ta bilder på oss för att sedan ha dem i skolans "yearbook" (typ skolkatalog, fast lite mer som en årsredovisning i bilder, men vad vet jag). 
 
Innan vi for i väg på våran tripp så tog vi en (flera) gruppbilder på alla seniorer med skolan i bakrunden. Sedan så for vi iväg till ett idylliskt litet ställe som skulle efterlikna Amerika för ungefär 200 år sedan. Gamla hus, och grejer, helt enkelt. Dock så var jag inte med på någon officiel bild där, eftersom jag inte är tilldelad någon titel så som "Class President", "Homeroom Favourite", "Senior Elite", eller liknande. Så jag hade tid att mingla runt och prata med folk i min ålder, whio!
 
Här upptäckte jag bland annat att skolbusspeglar kan vara väldigt underhållande. Med mig i spegeln har jag Milena, men inte Milena från tyskland utan en amerikan!
Jag och mina andra utbytesstudentkompisar på skolan (som är seniors!); Marie och Anna, från Norge respektive Belgium. Suuuuuupertrevliga, bägge två!
 
När vi var klara med fotograferandet efter någon timme, eller t.om. ännu längre, så åkte vi vidare i våra skolbussar till "Gadsten Mall" (om någon vill ta kolla upp vart vi åkte i förhållande till var jag bor!), där vi hade fritid att spendera. Men först: mat. Jag bestämde mig för att äta med mina kära utbytesstudenter samt Gabi (Gabrielle). Marie och Anna föll för en japanska restaurang medan jag som börjar bli riktigt amerikansk och Gabi som redan är amerikansk medborgare var sugna på snabbmat. Det var Chick-fil-A som lockade, kycklingrestaurangen med de våfflade pommesen. Men eftersom Amerika är ett fritt land så sitter man och äter på samma ställe, oavsett vad man väljer att äta. Så vi kunde sitta tillsammans allihopa ändå!
 
Efter maten så vandrade vi runt, Marie och Anna shoppade och jag gick runt och småpratade med Gabi men även med andra elever som vi stötte på. Men hallå, Axel, vem är Gabi?
Nu vet ni det också, haha!
 
Nej, nu ska jag snart skriva om min dag igen, fast i min lilla anteckningsbok som jag fick av min mormor. Nu har jag skrivit i den varje dag i ungefär en månad om vad har jag haft för mig, och förhoppningsvis fortsätter jag med det. Jag tror att det kan bli ett trevligt sätt att återuppleva året i framtiden! Godkväll, vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv