Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

9000 till 95

Publicerad 2013-05-05 19:16:00 i Allmänt,

Jag hade tydligen inte lust att skriva något inlägg igår, men idag så blir det ändring på det. Föreställningen i Göteborg var okej, definitivt sevärd och intressant. Tyvärr var scenpersonligheten Alex Schulman försenad pga. tågfel, och det medförde i sin tur att jag började oroa mig för min egen hemresa. Det förtar lite av upplevelsen när man sitter och funderar på om man hinner hem eller inte. Som tur var hann vi ta oss till tåget i tid, men det var inte med många minuters marginal.
 
Det var fredagen, det. Under resten av helgen så har jag ägnat mig åt huvudsakligen två aktiviteter. Skolarbete och bilkörning. Vår äldre bil, en Saab 9000 (bild finns i ett inlägg från mitten av april) bestämde sig för att sluta fungera två dagar efter mitt körkort... Det medförde att vi bestämde oss för att investera i en ny, fast begangnad, bil. Den är jätterolig och så kan den köra jättesnabbt!
 
 
 
Inser nu i efterhand att bilbloggning kanske inte är det som underhåller gemene man, men just idag råkade det bli så. Titta på min Vine här nedanför så blir ni säkert på bättre humör.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv