Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Mobilblogg deluxe

Publicerad 2013-06-09 13:04:00 i Allmänt,

Det är kul att åka tåg. Landskapet flyger förbi utanför mitt fönster. Kossor, tallar och inbland även bondgårdar målade med falu rödfärg. Men nu, är jag snart i Göteborg, och då är det inte långt hem.

Faktum är att jag har åkt förhållandevis mycket tåg under min uppväxt. Det blir lätt så, med släktningar som bor 50 mil bort. Jag vet inte om upplösningen är tillräckligt hög för att det ska gå att urskilja det, men på tröjan som jag har på mig i nedanstående inlägg så står det "X2000 - skall jag också åka när jag blir stor". Jag kan slå vad om att det är en tröja som har hamnat i familjens ägo tack vare den höga resfrekvensen.

X2000 hade förövningar en briljant slogan vid lanseringen av modellen i början på 90-talet. Den löd enligt följande: "Snabbare än tåget - enklare än flyget". Finurligt, eller hur?

Det var all tåg-historia som jag hade att bjuda på idag... hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv