Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Datorteknikens baksida

Publicerad 2013-06-02 22:43:35 i Allmänt,

Om två dagar ska den här lilla rackaren gå i graven. Det är nog ändå på tiden. Hen har blivit riktigt slö och går knappt att skriva på längre. Det är nog bara en tidsfråga innan hen råkar ut för en hårddiskscrash. Min skoldator, alltså...
 
Jag har börjat fundera lite på vad jag ska blogga med när jag är i USA. Här i Falkenberg så har jag en stationär dator, men den kan jag ju inte ta med mig. Värdfamiljen har en dator som står "centralt" i hushållet, och den får jag använda mig utav om jag vill. Frågan är då om jag vill lagra bilder där så att alla kan se dem, vill jag sitta där och skriva? Kanske det. Jag ska ju ändå inte sitta där under hela mitt utbytesår. Det är ju möjligt att köpa någon dator i USA också, blir typ 30% billigare än i Sverige oavsett modell. Svåra beslut måste fattas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv