Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

En vecka till avfärd

Publicerad 2013-07-31 12:43:28 i Allmänt,

Hej hopp! Här sitter jag med massor av informationspapper som damp ner i brevlådan för någon timme sedan. Mycket information om bagaget, vad det får väga och inte väga, storlekar, och så vidare. Men även lite andra roliga prylar, så som namnskylten på bilden nedan. 
 
 
Av texten på namnskylten kan man plocka ut en del information. Det uppenbara, som mitt namn och var ifrån jag kommer, tänker jag inte ens nämna. Fast nu var det gjort.
 
Men nu tar vi en sak i taget. BNA, som är flygplatsen, är dit jag kommer att åka efter att jag har landat på JFK. Nashville, Tennessee är staden är flygplatsen (BNA) ligger. Den stora gröna pricken på namnskylten betyder att jag ska övernatta på min ankomstflygplats, alltså på JFK. JFK Hilton Hotel, närmare bestämt. Där ska jag sova mellan den 7 augusti och den 8 augusti, innan jag åker vidare till Nashville. Snurrigt.
 
 
Detta pappret skickade AFS i Sverige med i brevet. Man kan se vilka man reser "tillsammans" med... Det är nästan lite mobbning att skriva att jag åker tillsammans med några andra, när jag reser själv, eller?! Att resa själv är dock inget som jag oroar mig för ännu, det ska nog gå bra. Springa runt ensam på världens sjunde största flygplats... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv