Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Du är snart där

Publicerad 2013-07-27 13:30:00 i Allmänt,

Att koka soppa på en spik. Lite så känns det när jag nu ska komponera ihop ett inlägg. Jag vet fortfarande inte så mycket mer om avresan än att jag kommer lämna Sverige genom Landvetter tidigt på morgonen den 7 augusti. Det jag däremot vet är att jag snart vet mer. 
 
Jag får mycket mail just nu, de mesta är som vanligt spambrev men bland dem så finner man guldkornen. Som igår, till exempel. När det vid lunchtid trillade in ett från AFS-kontoret så hoppade jag till där jag satt, i trucken på jobbet. De berättade att på måndag så skickar de ut ett brev till var och en av oss som ska åka iväg den 7 augusti, innehållande en "name tag", ett ID-kort och ett brev (i ett brev då, tydligen?) med vidare information angående resan, ankomsten till USA och vad som händer där efter.
 
Nu kan jag börja att analysera innehållet i mailet, men det blir svårt. Name tag, det borde väl vara någon slags namnbricka. Kanske något som man ska bära på under resan? Vad vet jag! ID-kort är vad vad det låter som. Jag har visserligen inte en aning, men jag misstänker att det kan ha något med försäkringar och dylikt att göra. Dock bara en vild gissning. 
 
Brevet med informationen då? Det får jag återkomma till, när det har anlänt. Jag lovar! Nu vänder vi blad. Igår besökte jag Falkenbergs storebror Varberg, där den eminenta Håkan Hellström spelade. Han bjöd på en trevlig kväll. Jag tänkte nog inte skriva något ytterligare om konserten, du kan väl ta och lyssna på musiken istället!
 
Nästa bild är inte min, den har jag "lånat" från lokaltidningen. Det är bäst att vara tydlig, så att jag inte bryter mot någon upphovsrättslag.
 
Visst blev soppan helt okej tillslut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv