Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Digitalt tidsslöseri

Publicerad 2013-07-28 22:24:00 i Allmänt,

Nu är det alltså tio dagar kvar till mitt avresedatum - imorgon är det inte längre tvåsiffrigt. Exciting! 
 
I skrivande stund har jag ett par saker kvar att styra upp, och de jag kommer på just nu är att
  • Fixa en kamera som jag kan ta med mig
  • Samla ihop bilder på vänner och familj här i Sverige, som jag kan visa för min värdfamilj
  • Se över packningen. Skriva klart packlistan.
  • Fundera lite på vad man kan berätta om Sverige i USA (lika bra att vara förberedd)
  • Organisera min lilla avskedssammankomst (välkomna, ni som läser!)
Jag tänkte att jag kunde visa upp min packlista, så som den ser ut just nu. Halvfärdig, med andra ord. Bestämde mig för att göra listan i excel eftersom jag gillar att pilla med siffror och det faktum att jag inte har något bättre för mig en söndagskväll. 
 
Ja... jag har suttit och vägt varje pryl enskilt. Men det kanske lönar sig i slutet, om det skulle visa sig att väskan väger 500 gram för mycket, för då är det lätt att se vad man kan plocka bort!
 
 

Kommentarer

Postat av: Douglas Klang

Publicerad 2013-07-29 11:54:07

Du har för mycket fritid.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv