Axel - i Alabama som utbytesstudent 2013/2014

Tales of Axel

Publicerad 2013-12-14 04:21:14 i Allmänt,

Godkväll,
 
jag vill skriva något, men har inte jätteevent att skriva om. Så idag ska jag försöka att skrapa ihop lite rester och köra något allmänt hopkok som bygger på miniberättelser. Ska vi börja i nutid eller dåtid? Vi kör nutid först!
 
Idag så blev jag inkallad till "kontoret", vilket oftast betyder något dåligt. Men idag så gällde det ett drogtest. Knark och sånt är ganska poppis på min skola så nu hade de bestämt att alla som deltar i någon sport/efter skolan aktivitet eller om man kör bil till skolan så måste man lämna pissprov. Vilket jag fick göra. Kändes lite skumt att gå in och ja... ursäkta de grafiska bilderna: pissa i en plastmugg. Hahaha, men det är väl en upplevelse även det. 
 
Hela drogtesteriet sköttes under första lektionen, och nästa lektion var matematik. Där gick läraren igenom något nytt, och när hon var färdig med det så bad hon om att få en minut med mig utanför klassrummet, vilket jag gav henne. Hon frågade om jag redan hade jobbat med allt det som vi gör i Algebra 2, och jag erkände då att... ja det har jag, typ. Jag tror också att hon uppfattar mig som väldigt smart, då hon sa till mig att "You have like a 100 in this class and you're probably way ahead of me". Så hon föreslog att jag skulle byta upp mig till en annan mattekurs, pre-calculus. Jag tvekade lite för att "jag vill ju bara ha kul" när jag är här, men samtidigt så är ju matte roligt. Knasigt. Men vi gick i alla fall och pratade med den andra matteläraren och hon tyckte att jag skulle byta till hennes klass.
 
När jag frågade var på schemat den låg så visade det sig att den krockade med min tyndglyftningskurs. Haha. Jag som trodde att vi skulle träna i ett gym, icke sa nicke. Jag hatar den kursen, dötråkig. Allt vi gör att spela basket. Så nu är min plan att byta ut gymkursen mot pre-calculus. Förhoppningsvis kan jag fixa det på måndag!
 
bambmambm
 
Typ i måndagskväll så skrev AFS-kontoret till mig på facebook och frågade om jag hade något jag kunde dela med mig av, och som de kunde använda som en "lucka" i deras julkalender som de kör på sin facebooksida
 
Då började jag klura. Och så kom jag på att: "jag skulle ju kunna filma lite från julparaden som jag ska gå och titta på imorgon". Så blev det!
 
 
 
 
Imorgon så är det dags för mitt första "track meet", det ska vara inomhus så förhoppningsvis slippe jag frysa.
 
NÄJJ jag blir så trött. Nu är ju hela inlägget bara en gröt igen. Jag ska jobba på att skriva kortare och kanske slänga in ytterligare någon bild. Men jag är ju ingen estet! Eller?
 

Kommentarer

Postat av: Anna och lilla m

Publicerad 2013-12-14 16:21:36

Tack för alla små glimtar i ditt USA liv! Det lyser upp här i december mörkret oavsett om det är grötigt eller inte!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Lite om mig

Min profilbild

Axel

Jättesnäll och ganska snygg 20-åring. Just nu i gymnasieskolans slutfas och till hösten har jag ambitionen att börja studera vid KTH i vår huvudstad. Läsåret 2013/2014 befann jag mig i Alabama, USA för ett år som utbytesstudent. Organisationen som jag åkte med var AFS (rekommenderas). Kvar finns bloggen, späckad med bilder och tankar. Allt från grundläggande förberedelser till hemresan. Håll till godo!

Kategorier

Arkiv